De la izbucnirea crizei coronavirusului, operatorii Serviciului de Temecomunicații Speciale (STS) au răspuns la peste 12.000 de apeluri. Aceștia fac apel la responsabilitatea oamenilor atunci când sună la 112.

„În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a avea urgențe reale”, avertizează STS.

O persoană a sunat la 112 pentru a afla dacă „mai merg trenurile” şi dacă „poate merge în alt oraş”; alta a dorit să ştie dacă poşta este deschisă- Un alt apelant, fumător, aflat în izolare, a sesizat că nu mai are ţigări şi vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu.

Un bărbat a sunat pentru a afla ce restricţii sunt pentru că urmează să facă nuntă, iar o persoană aflată în izolare la domiciliu a sunat să ceară învoire ca să meargă în altă localitate. Mulţi dintre cei care au sunat la 112 au anunţat că au rămas fără bani şi mâncare.

Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus.

„Modul de lucru în situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situația prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități sunt direcționate către Poliție”, anunță STS.

Reprezentanți STS fac apel la cetățeni să sune la 112 doar pentru urgențe, iar pentru a solicita informații despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU).

153 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 3 =