Un studiu realizat pe un eșanțion de 301 educatori, profesori de învățământ primar, gimnazial și liceal arată că 95,3% dintre aceștia au răspuns că au desfășurat până acum ore la distanță. Un procent de 48% dintre profesori au declarat că au folosit soluții video pentru a susține lecțiile la distanță. Zoom este cea mai folosită aplicație – de către 25,3% dintre dascăli, urmată de WhatApp (14,6) și YouTube (10,1%).

În ceea ce privește conținutul educațional video, profesorii au spus că au recomandat elevilor de învățământ primar animațiile de predare din platforma gratuită ScoalaIntuitext.ro, iar cei din gimnaziu și liceu au fost îndemnați să urmărească filmele recapitulative din platforma gratuită ExamenulTau.ro pentru matematică și limba română și lecții video de pe YouTube.

Timpul alocat în plus pentru pregătirea orelor în acest context, față de perioada premergătoare închiderii școlii, este de peste 3 ore pentru 42, 2% dintre profesori. Majoritatea dascălilor folosesc în această perioadă platforme sau siteuri educaționale cu diverse resurse: didactic.ro, Google Classroom, ASQ.ro, Adservio, Edmodo, twinkl, kahoot, Digitaliada etc.

Întrebați dacă au reușit să intre în legătură cu toți elevii din clasă 54,7% dintre profesori au răspuns că da. Răspunsurile de nu au fost motivate de: elevii nu au internet, elevii nu au laptop/tabletă/calculator, există dezinteres din partea părinților, lipsa materialelor didactice, lipsa sprijinului diriginților.

Studiul a fost realizat în perioada 19-25 martie, prin intermediul site-ului didactic.ro.

71 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 2 =