Descoperire uluitoare a unui cercetător belgian. Românii au gene anti-coronavirus

Impactul coronavirusului este determinat de unele trăsături genetice, concluzionează cercetătorii belgieni de la Universitatea din Gent.

Aceştia au găsit o legătură evidentă între o genă (ACE1) şi dezvoltarea COVID-19.

Descoperire uimitoare a cercetătorilor de la Universitatea din Gent, Belgia: est-europenii, inclusiv românii, ar beneficia de o genă care i-ar face mai rezistenţi la infecția cu Covid-19, potrivit publicatiei Le Soir din Belgia.

Cercetătorii au constatat că în ţările din Vestul Europei, care au sisteme de sănătate mai dezvoltate, numărul deceselor la mia de persoane infectate este mai mare decât în Est.

Oamenii de ştiinţă belgieni cred că acest lucru are legătură cu configuraţia genetică diferită a unor celule din căile noastre respiratorii.

Nu toate ţările sunt afectate în aceeaşi măsură de COVID-19. În ţările scandinave, numărul victimelor este mai redus, iar în tările din Balcani, numărul acestora este relativ scăzut.

FOTO: Le Soir

În schimb, COVID-19 afectează puternic Italia, Spania şi SUA.

Profesorul Joris Delanghe, autorul studiului, spune, într-un interviu exclusiv pentru Jurnalul de Seară, că doar genele bune nu-i pot proteja pe români de coronavirus şi că măsurile de izolare a populației trebuie menținute, potrivit Digi 24.

Geneticianul Florina Raicu de la UMF Bucuresti spune, citată de TVR, că nu ar trebui să ne imaginăm că ne va proteja un ADN dacic. Şi să continuăm cu distanţarea socială şi cu testarea.

Dacă se va confirma că într-adevăr backgroundul genetic asigură protecţia, va fi nevoie de alte studii privind rezistenţa naturală, spune expertul.