Sergio Rossi, fondatorul mărcii italiene de încălţăminte de lux care îi poartă numele, a murit la vârsta de 85 de ani, după complicaţii cauzate de infecţia cu noul coronavirus. Duminică a fost declarată zi de doliu în orașul său natal, San Mauro Pascoli.

Anunțul morții creatorului a fost făcut vineri de primarul localităţii sale natale, informează AFP, potrivit Agerpres.

Antreprenorul era spitalizat de mai multe zile la Cesena, în nordul Italiei, şi s-a stins din viaţă joi seară.

„Este o pierdere enormă pentru comunitatea noastră”, a scris pe Facebook primarul localităţii San Mauro Pascoli, Luciana Garbuglia, subliniind că acest „are antreprenor” a creat locuri de muncă pentru foarte mulţi cetăţeni din oraşul său natal unde, în 1951, a deschis o linie de producţie.

Într-o înregistrare, edilul mărturiseşte că este „foarte tristă că ne-a părăsit în acest fel”, regretând că, din cauza măsurilor de izolare, oraşul său natal şi concetăţenii nu pot „să-i aducă un ultim omagiu”. Municipalitatea a decis cu toate acestea ca duminică să fie declarată zi de doliu în comunitate.

„El făcea parte dintre fondatorii cartierului de încălţăminte de lux pentru femei în regiunea Forli şi Cesena la mijlocul secolului al XX-lea”, a declarat Luciana Garbuglia, primarul oraşului San Mauro Pascoli, unde s-a născut Sergio Rossi în 1935 şi unde şi-a înfiinţat compania.

În 1999, Gucci Group – mai exact prin compania de bunuri de lux PPR, devenită apoi Kering – a achiziţionat 70% din marca Sergio Rossi contra sumei de 96 de milioane de dolari, după care a cumpărat de la familia Rossi restul de 30% în 2005.

Gigantul francez de produse de lux a vândut apoi în 2015 brandul de încălţăminte Sergio Rossi companiei Investindustrial, deţinută de omul de afaceri italian Andrea Bonomi.

88 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 1 =