Caută
Close this search box.

Emil Boc începe formalităţile pentru metroul şi trenul metropolitan clujean

emil boc

Emil Boc a anunțat că i-au scăzut vertiginos încasările la bugetul local și că anul acesta renunță la cheltuielile de investiții, cu execepția celor aflate în derulare, sau a co-finanțărilor pentru proiecte europene.

O excepție face și angajamentul de a realiza documentația tehnică pentru marile proiecte de mobilitate ale municipalității, pe care Primăria Cluj le promite de zece ani.

Licitația pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și de fezabilitate, precum și a Planurilor Urbanistice Zonale (PUZ), care vor sta la baza lucrărilor de introducere a trenului metropolitan și a metroului, a demarat în urmă cu aproximativ cinci luni.

Contractul a fost atribuit asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering, oferta propusă de firme fiind de 30,1 milioane lei. Primarul Emil Boc a semnat astăzi contractul.

În cazul trenului metropolitan, termenul de livrare pentru Planul Urbanistic Zonal și a documentației tehnice este de 14 luni. În cazul Metroului, termenul este de 26 de luni (la finalul celei de-a cincea luni din contract trebuie predat studiul de prefezabilitate, la finalul lunii a 16-a trebuie predat PUZ-ul, iar la finalul celei de a 26-a luni, studiul de fezabilitate). Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat săptămâna următoare, a anunțat Boc, potrivit actualdecluj.ro.

„Este cel mai mare proiect de mobilitate din istoria Clujului”, a anunțat, printre altele primarul Emil Boc. „Aceste proiecte vor costa peste un miliard de euro și se vor realuza din fonduri europene, naționale, locale și private”, a mai adăugat edilul Clujului.

Contractul ar urma să studieze posibilitatea implementării unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida și un metrou pe axa vest-centru-est a orașului, din centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, în zona podului IRA. În a doua etapă ar urma să fie incluse și centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău. Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1.035 metri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri