Începând de vineri, Google publică prima versiune a rapoartelor privind mobilitatea populației în contextul pandemiei COVID-19 – COVID-19 Community Mobility Reports, pentru a oferi date privind schimbările în mobilitatea populației ca urmare a muncii de acasă, izolării la domiciliu și altor politici menite să aplatizeze curba pandemiei.

Datele pentru România sunt și pentru fiecare județ.

Rapoartele afișează procentual creșterea sau descreșterea numărului de vizite pentru un anumit loc și pentru România arată o scădere de 81% pentru restaurante și cafenele și 72% la transportul public, potrivit Hotnews.ro.

În parcuri numărul de vizite a scăzut cu 60% în România, în magazinele alimentare și farmacii cu 53%, iar către locurile de muncă traficul a scăzut cu 39%. Spre casă numărul de vizite a crescut cu 15%.

Datele diferă mult și de la județ la județ: sunt locuri unde numărul de vizite în restaurante și magazine a scăzut cu mai puțin de 60%, dar și altele unde scăderea a fost mai mare de 85%.

La fel, diferă și procentele când este vorba de parcuri, aici un factor important fiind și dacă municipalitățile au decis să închidă parcurile. Sunt locuri unde numărul de vizite în parcuri a scăzut cu doar 20%, dar și locuri cu peste 70% scădere.

În contextul pandemiei de COVID-19, se pune accent pe strategii de sănătate publică, precum distanțarea socială, pentru a reduce rata de transmisie a virusului. În Google Maps sunt utilizate date agregate, anonime, care arată cât de aglomerate sunt anumite locuri. Astfel se pot identifica blocajele în trafic sau orele în care anumite spații publice (restaurante, muzee, etc) sunt aglomerate. Oficialii din sistemul de sănătate consideră că acest tip de date, agregate și anonime, pot fi utile pentru a lua decizii critice în lupta împotriva COVID-19.

730 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 3 =