Caută
Close this search box.

Antena 3 ar fi plătit 5 milioane de dolari ca să se credibilizeze cu CNN

antena 3

Mihai Gâdea și Adrian Ursu, directorul general și cel editorial al postului de televiziune Antena 3, au anunțat că televiziunea pe care o conduc a devenit partener al canalului american CNN.

Ar fi o etapă superioară statutului de afiliat, pe care l-au avut până acum. Trecând peste tonul bombastic cu care a fost livrată informația, este de reținut un detaliu, observă Andrei Basarab, de la Universul.net.

Nici Gâdea, nici Ursu nu au spus cât plătește Antena 3 pentru acest parteneriat. Ultimul s-a mulțumit să declare, evaziv: ”Există niște costuri, evident, în orice fel de astfel de operațiune.”

De ce au trecut cu vederea acest amănunt? Pentru că vor să pună accentul pe ideea de parteneriat, nu pe cea de tranzacție. Vor să se laude că jurnaliștii americani i-au ales pe ei pentru că îi leagă o comuniune de ”principii, valori și deontologie.”

De ani de zile, oamenii lui Dan Voiculescu caută cu disperare legitimarea internațională, pentru că acasă toată lumea cu capul pe umeri știe câte câte parale fac. Și ar plăti regește pe oricine ar reuși să le spele imaginea de grup infracțional organizat, care folosește șantajul drept instrument principal pentru obținerea de contracte de publicitate și pentru atingerea obiectivelor politice ale patronului.

Ceea ce s-a întâmplat și în acest caz. ”Parteneriatul” Antena 3 – CNN este doar o tranzacție și se înscrie perfect în demersul descris mai sus. CNN nu ar fi acceptat să-și vândă renumele și să întărească asocierea cu o televiziune cu o reputație execrabilă, dacă nu ar încasa mulți bani.

Surse din Antena 3 care cunosc detaliile înțelegerii cu CNN susțin că televiziunea lui Dan Voiculescu va plăti mai mult de 1 milion de dolari pe an rețelei americane, vreme de cel puțin trei ani. În acești bani intră accesul la producțiile internaționale ale CNN și sesiunile de pregătire ale personalului Antenei 3.

La această sumă se mai adaugă și costurile unei emisiuni de o oră, ”CNN Hour,” care va fi produsă de coordonatori detașați special de CNN și difuzată seara la Antena 3. Prețul total ar putea depăși cinci milioane de dolari în decurs de trei ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri