Caută
Close this search box.

Cum s-a reprofilat pe măști de protecție un fabricant de genți de lux

măşti

Un producător de genți de lux a reușit să păstreze toate locurile de muncă ale angajaților printr-o reconversie a producției. Caresta Store, una dintre firmele grupului Caresta, s-a reorientat încă de la debutul pandemiei și a început să producă măști și echipamente de protecție.

Firma a obținut toate certificările și astăzi este pe locul al șaselea în topul producătorilor din România. Managerul Genaral al firmei, Andreea Oanță, spune că ideea i-a venit în Italia, unde se afla înainte de începutul pandemiei în România și unde a plătit 7 euro pentru o mască.

Și-a dat seama imediat că lucrurile sunt serioase. ”Am fost în Italia la un târg, în februarie. Am stat în izolare când ne-am întors și ne-am gândit în această perioadă la ce se întâmplă. Citeam zilnic presa internațională, ne informam. Imediat am implementat în fabrică toate măsurile care se luau în alte țări: măști, distanțare, instruirea angajaților… Până acum nu am avut probleme din acest punct de vedere, sperăm să nu avem nici în continuare”, a spus Andreea Oanță.

Prima dată, cei de la Caresta au produs 1.000 de măști artizanale, pentru angajați. Apoi au făcut pentru prieteni, vecini și cunoscuți și și-au dat seama de potențial. Așa a ajuns Andreea Oanță, împreună cu soțul ei (care administrează firma) să ia o decizie extrem de importantă: fabricarea de măști, mai ales că în familia soțului exista o oarecare experiență legată de domeniul medical.

Au investit aproape 1.000.000 de euro în linii de producție, circuite și în materiale, iar acum au ajuns la o producție de 150.000 de măști pe zi.

Producția se realizează într-un spațiu amenajat special. Oamenii au fost instruiți și verificați și se lucrează în trei schimburi, la o capacitate de 150.000 de bucăți pe zi.

Andreea Oanță spune că au fost două luni de muncă intensă, câte 14 ore pe zi. ”În ceea ce privește materialele pe care le folosim, nu luăm nimic din China, doar din Italia, Germania și alte țări europene. Pur și simplu nu am crezut în magia prețului din China”, adaugă ea.

Momentan, compania vinde măștile doar în România, unde a obținut toate certificările necesare, însă încearcă să intre și pe piețele europene. Deja produsele lor au trecut sau sunt în procedura de avizare și în alte țări, cum ar fi Franța, Belgia, Italia și Germania.

Andreea Oanță spune că afacerea pe care au dezvoltat-o în doar două luni este gândită ca una pe termen lung și că nu se vor opri din a fabrica materiale sanitare, după sfârșitul pandemiei.

Andrei și Andreea Oanță se cunosc din liceu. În urmă cu câțiva ani, Andreea a ramas șomeră din cauză că firma de marochinărie la care lucra câteva luni a intrat în insolvență. Avea 25 de ani. Și-a convins soțul să investească în acest domeniu. Inițial au făcut un credit la bancă, apoi au accesat fonduri europene. Astfel au dezvoltat Caresta, un brand de lux care se vinde aproape exclusiv în străinătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri