Caută
Close this search box.

Unul din trei elevi nu are acces la şcoala online

şcoala online

Institutul Român pentru Evaluare și Strategie a publicat un raport cu concluzii îngrijorătoare vizavi de accesul copiilor la școala online. Studiul IRES a fost efectuat pe fondul pandemiei de coronavirus, în urma căreia școlile au fost închise până la finalul anului școlar.

IRES punctează că în România sunt 2.824.594 de elevi, iar o bună parte dintre aceștia nu au mijloacele necesare pentru a lua parte la cursurile online.

În prezent, 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces la un dispozitiv dedicat pentru școala online. Asta se traduce într-un număr de 903.870 de elevi privați de educație. Estimarea este de 3,6 ori mai mare decât cea făcută anterior de Ministrul Educației.

Cel mai afectat de lipsa echipamentelor este învățământul primar. Doar 63% dintre copiii din clasele primare au acces exclusiv la un echipament funcțional, pe când, la gimnaziu au echipamente 72% dintre copii, iar la liceu, 70%. În mod evident, există și o discrepanță între urban și rural. Elevii din urban sunt mai dotați din acest punct de vedere (76%), în comparație cu colegii lor din rural (62%).

Potrivit studiului, doar 66% dintre copiii din clasele primare au microfon (separat sau încorporat în terminal), 71% dintre copiii din gimnaziu și 69% dintre cei de liceu. De asemenea, în ceea ce privește partea video, 73% dintre elevii din clasele primare au camera web disponibilă, precum și 74% dintre elevii din gimnaziu și 72% dintre elevii de liceu.

Pentru 12% dintre elevii români, conexiunea la internet este insuficient de puternică pentru a asigura prezența acestora la școala online sau lipsește. Firește, copiii din urban sunt mai norocoși decât cei din rural, accesul la o conexiune de internet care să suporte lecțiile online fiind mai prezentă în orașe (87%) decât în mediul rural (79%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri