Caută
Close this search box.

Cum arată o stradă reabilitată în Clujul condus de Emil Boc

Cea mai veche stradă din Cluj-Napoca, Regele Ferdinand, a fost modernizată și redată clujenilor, modernizată cu fonduri europene.

În orașul condus de Emil Boc nu avem însemnele primăriei magalomane așa cum vedem în București, pentru că nu este un motiv de laudă când faci investiții cu bani publici, ci o obligație a fiecărui primar în funcție.

Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate
12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră

Regenerare urbană sustenabilă: Strada Regele Ferdinand, modernizată cu fonduri europene

Cea mai veche stradă din Cluj-Napoca și un obiectiv de investiții important din zona istorică a municipiului, strada Regele Ferdinand, a fost modernizată și redată clujenilor.

Proiectul cu finanțare europeană include și str. Tipografiei, str. Emile Zola, str. Sexil Pușcariu, respectiv scuarul CEC.

Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate.

12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general.

De asemenea, proiectul general include și: primul stand pentru taxiuri electrice din Cluj-Napoca (va fi amplasat pe str. Tipografiei), sistem inteligent de management al traficului, respectiv sistem de iluminat public prin tehnologie LED.

Creșterea calității spațiului public a fost urmărită în acest proiect nu doar prin plantări, ci mai ales prin reorganizarea spațiului pietonal și carosabil.

Traficul a fost reorganizat astfel: se păstrează două benzi de acces pe direcția Centru – Strada Horea, sens pe care a fost creată o pistă de biciclete / trotinete cu lățime de 1,5 m. Pe direcția Horea – Centru, transportul public și bicicliștii beneficiază de bandă dedicată comună, realizată prin reducerea lățimii carosabilului.

Stația de transport în comun de pe frontul estic (în fața magazinului Central) permite acum atât staționarea concomitentă a două autobuze, cât și neîntreruperea circulației velo în timpul staționării. De asemenea, o nouă trecere de pietoni și velo a fost marcată în dreptul străzilor Tipografiei și O. Petrovici.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 23.056.184,98 lei din care valoarea nerambursabilă solicitată este de 21.425.503,55. Proiectul este realizat de Primăria Cluj-Napoca prin fonduri europene – Programul Operațional Regional 2014-2020” – a scris Emil Boc pe pagina sa de facebook.

Foto: Primaria Cluj-Napoca | Radu Pădurean

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri