Inditex, compania care deține lanțul de magazine Zara, a anunțat că vânzările online pentru luna aprilie au crescut masiv – cu 95% – în condițiile în care magazinele fizice au fost închise, ca urmare a restricțiilor impuse pentru combaterea noului coronavirus, relatează BBC. Chiar și în aceste condiții, pierderile au fost semnificative – de peste 2 miliarde de euro. În plus, 1000 de magazine mici vor fi închise.

Reprezentanții companiei mai spun că se așteaptă că o parte din această schimbare în volumul vânzărilor să fie permanentă. În 2022, un sfert din vânzări ar urma să fie făcute online, în creștere de la 14% în 2019.

Chiar și cu aceste creșteri, compania a înregistrat primele sale pierderi – vânzările totale au scăzut la 3.3 miliarde de euro, față de 5.9 miliarde, în aceeași perioadă din 2019.

„Carantina a accelerat tendințele existente, forțând retailerii să accepte că era digitală a început”, a spus Sophie Lund-Yates de la Hargreaves Lansdown. „Zara lucra deja spre îmbunătățirea capabilităților lor online, însă carantina a grăbit acest proces”, a completat ea.

Inditex mai spune și că va cheltui 900 de milioane de dolari pe an pentru următorii trei ani pentru a deschide magazine mai mari și centralizate dar și pentru dezvoltarea platformei sale online. În același timp, va închide 1000 de alte magazine mai mici.

280 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 2 =