Tronsonul de cale ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord intră în linie dreaptă. Inițial, ar fi trebuit să fie gata pentru meciurile programate în România cu ocazia Campionatului European de fotbal, anulat de pandemie.

Acum oficialii susțin că lucrările se vor finaliza în septembrie. Pentru faza finală a construcției căii ferate mai trebuie închis Drumul Național 1 pentru cinci nopți consecutive.

Conform proiectului, linia de cale ferată va funcționa pe un singur fir, iar în apropierea aeroportului, în zona peronului, se va bifurca. Tronsonul are aproape 3 km și ajunge până în parcarea de la sosiri a aeroportului.

Peronul e gata în proporție de 90%, urmează să se instaleze niște cadre metalice, peste care vor fi montate copertine de policarbonat. Constructorul va lăsa o zonă de aerisire, pentru a nu se crea un efect de seră.

De pe peron, călătorii vor ajunge în aeroport prin două pasaje acoperite, construite prin parcarea actuală. Ionel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: ”Va fi gata în septembrie, august…”.

Pentru a fi gata, proiectul mai are nevoie de oprirea temporară a traficului pe DN1.

Partea următoare e cea mai complicată lucrare. Trebuie aduse grinzile ce urmează să fie montate peste DN1, iar asta înseamnă restricții de circulație. De pe 20 iulie, cinci nopți urmează să fie aduse grinzile.

Sistarea traficului pe DN1 îi va afecta pe cei care vor să ajungă la Ploiești, pe Valea Prahovei ori în localitățile situate după Otopeni, nu și pe cei care au drum la aeroport.

176 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 1 =