Caută
Close this search box.

Nouă state UE cer modificarea Pachetului Mobilitate

pachetul mobilitate

Miniştrii de transport din nouă ţări membre ale Uniunii Europene solicită Parlamentului European să aducă modificări Pachetului Mobilitate 1, pentru a respecta concurenţa loială şi principiile fundamentale ale pieţei unice, dar şi în vederea realităţilor socio-economice post Covid-19.

Este vorba despre miniştrii de transport din Bulgaria, Cipru, Estonia, Malta, Letonia, Lituania, Polonia, România şi Ungaria, care au semnat o scrisoare comună, prin care atrag atenţia asupra faptului că Pachetul Mobilitate este o lege care va şubrezi şi mai mult economia UE.

După trei ani de discuţii pe marginea reformării legislaţiei dedicate transportului rutier internaţional, UE intenţionează să consfinţească nişte prevederi care au fost puse cap la cap într-un mod haotic, fără a avea la bază un studiu de impact şi care, cel mai important, au fost respinse de o treime din statele membre.

Prin obligaţiile pe care le impune, Pachetul Mobilitate contrazice obiectivele climatice, pentru care s-au făcut atâtea eforturi până acum.

În scrisoarea miniştilor de transport, se mai arată faptul că Pachetul Mobilitate a fost elaborat într-o realitate socio-economică complet diferită faţă de cea din prezent. Pandemia a scurtcircuitat mediul de afaceri şi, implicit, transportul rutier, astfel că multe companii se află în dificultate sau chiar ar putea da faliment.

În aceste condiţii, oferta de servicii de transport se va reduce, fapt ce ar putea influenţa lanţurile de aprovizionare la nivelul UE. Din păcate, legislaţia ce urmează să fie adoptată nu numai că nu vine în ajutorul sectorului de transport, ci impune restricţii suplimentare.

Prevederea întoarcerii vehiculului în ţara de înmatriculare nu face decât să crească costurile de operare pentru o parte importantă a companiilor de transport care activează pe piaţa unică, generând o poluare suplimentară inutilă. Condiţiile de muncă ale şoferilor sunt departe de a se îmbunătăţi, ba, dimpotrivă, aceştia pierzându-şi libertatea alegerii locului un doresc să îşi efectueze odihnă după trei-patru săptămâni de muncă.

Interzicerea efectuării repaosului în cabină este cu atât mai discutabilă acum, în contextul pandemiei şi a recomandărilor de distanţare socială.

„Nu este prea târziu să schimbăm cursul Pachetului Mobilitate. Parlamentul European are acum ultima şansă pentru a face ajustările care se impun. Prevederile care aduc prejudicii pieţei unice, mediului înconjurător şi economiei UE trebuie respinse. Credem că transportul rutier, susţinut de o legislaţie corectă, ar putea reprezenta una dintre soluţiile depăşirii crizei actuale”, se mai arată în scrisoarea celor nouă miniştri de transport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri