Un pachet de modificări legislative la Codul Rutier pune pe jar specialiștii. Ultimele clarificări arată că poți folosi tableta la volan, dar nu și telefonul, iar în cazul autobuzelor din Capitală se reglementează oficial și dreptul de a putea circula și pe linia de tramvai. Sunt păreri pro și contra, iar cei mai mulți spun că a fost abandonată siguranța rutieră.

Ultimele modificări legislative aduc mai multă furtună decât liniște. Anumite dispozitive pot fi folosite în trafic de șoferi. Tableta, de pildă. În schimb, vorbim de o amendă care poate pleca de 500 de lei pentru folosirea telefonului mobil.

Și circulația autobuzelor pe șinele de tramvai în București este reglementată.

Decizia ar putea fi însă mai mult periculoasă decât eficientă.

Dan Trifu, director Eco Civica: Nu avem gabaritul necesar, aglomerăm foarte mult stațiile de tramvai și riscăm să nu încapă călătorii pe refugiile respective. Sunt intemperii, se poate derapa foarte ușor pe linia de tramvai, se lungește distanța de frânare când linia este umedă, nu mai vorbesc de calitatea infrastructurii.

Vatman: Dacă ar fi spațiul puțin mai mare ar fi ok.

Reporter. Cum faceți când ajungeți simultan în stație?

Vatman: Ei rămân în fața noastră și noi intrăm în stație sau dacă ei sunt mai aproape de stația noastră, așteptăm noi.

Reporter: La libera înțelegere?

Vatman: Nu, ne-au dat niște dispoziții. Cine intră în intersecție are prioritate.

Reporter: E mai complicat acum?

Vatman: Da! Sunt foarte aproape oglinzile.

Gândită ca o variantă în care autobuzele pot parcurge distanțele mai repede, în realitate ar putea apărea complicații.

Dan Trifu, director Eco Civica: Să ne gândim că se defectează un autobuz între stații și eu am gardurile de protecție. Mașina de intervenție nu are gabarit 100% Până la urmă pe unde îl scoți? După aceea blochez și linia de tramvai.

Unele propuneri au rămas în dezbatere.

Cosmin Andreica, reprezentant al polițiștilor: Vorbim despre obligativitatea celor care doresc să obțină permisul de conducere de a deține cel puțin 10 clase dar și despre introducere unor teste și examene medicale suplimentare pentru șoferii în vârstă. Niciuna din prevederi nu au intrat în vigoare de la 1 iulie.

Oficialii spun că o altă reglementare se referă la șoferii care au deficiențe de auz. Ei sunt îndrumați să semnaleze acest lucru celorlalți conductori printr-un sticker special care va fi lipit pe lunetă.

208 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 2 =