Şapte din 10 români sunt interesaţi de joburi online. Cinci din 10 le preferă pe cele ce implică efort minim şi câştiguri rapide. Aici este cheia.

Dorinţa de a câştiga repede şi uşor bani de te poate face să intri într-o reţea de cărăuşie de bani (money mules), iar aceasta este o infracţiune.

39% dintre români ar accepta joburi ce impun deschiderea sau folosirea contului şi realizarea de transferuri, devenind cărăuşi de bani, potrivit unui studiu ING.

Cărăuşul de bani este o persoană particulară care primește bani în contul bancar, de la un fraudator, după care banii sunt scoși în numerar și retrimişi, deci dacă intri într-o astfel de reţea trebuie să-ţi dai şi codul PIN! Adesea, persoana nu știe exact că aceasta e o formă de spălare de bani.

80% dintre români cred că activitatea se pedepseşte cu închisoarea. Cei mai vulnerabili sunt românii cu vârste între 18 şi 34 de ani, care trăiesc în localităţi mici şi au educaţie şi venituri medii şi scăzute.

Românii se aşteaptă ca Poliţia (80%) sau băncile (66%) să se ocupe de combaterea cărăuşiei de bani.

Femeile sunt mai vulnerabile să devină cărăuşi de bani, printr-o decepţie, care implică o ofertă de job, iar bărbaţii mai degrabă dispuşi să o facă în cunoştinţă de cauză.

Vulnerabilitatea e cea mai ridicată la persoanele care nu iau în serios securitatea informaţiilor bancare personale. 96% spun că nu cunosc un cărăuş de bani, iar 93% nu au fost niciodată abordaţi pentru deschiderea unui cont sau un transfer de bani.

Românii de 18 – 24 de ani nu cunosc consecinţele activităţii, iar aceasta reprezintă o breşă folosită de capii reţelelor pentru recrutarea de noi astfel de infractori. Tot aceşti tineri sunt şi cei mai dispuşi să devină money mules, exact din acest motiv.

În total, 13% dintre români sunt dispuşi să fie cărăuşi de bani, în cunoştinţă de cauză. 85% dintre românii îşi dau cu uşurinţă numărul de telefon, 84% adresa de e-mail şi 82% numele complet.

La polul opus, 95% nu ar da informaţii care să permită accesarea online a contului bancar, 89% nu ar furniza userul şi parola nici unui cont online deţinut, iar 86% se opun fotografierii sau scanării cardului de debit sau credit.

Şapte din 10 români ar da date personale pentru crearea unui cont de utilizator pe un site, acesta fiind cel mai des întâlnit scenariu, iar şase din 10 le-ar oferi unui site sau via e-mail, pentru a obţine un premiu pe care l-ar fi câştigat. Cei mai dispuşi să facă astfel de demersuri sunt cei cu vârste între 18 şi 24 de ani.

175 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 9 =