Șeful guvernului nu-și poate imagina că un profesor poate să refuze să predea online. Dacă este cazul, spune Ludovic Orban, vor fi luate măsurile legale care se impun. Problema nu ține însă de imaginație. Ce nu se cunoaște deocamdată este răspândirea fenomenului. Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor precizează că nu are o centralizare a acestor cazuri dar știe despre ele și declară că, atunci când a propus înregistrarea cursurilor online, reacția majoritară a profesorilor a fost de respingere. Motivele pe care le invocă cei care refuză să predea online încep cu legea educației și se termină cu regulamentul de protecție a datelor, așa numitul GDPR.

Premierul Ludovic Orban avertizează că se vor lua măsuri legale dacă sunt profesori care refuză să predea online. În opinia sa, dacă sunt, sunt doar cazuri izolate:

Nu pot să-mi imaginez că un profesor poate să refuze să predea copiilor. (…) Vom lua măsurile legale care se impun în astfel de situaţii. (…) Din punctul meu de vedere, nu trebuie să judecăm dascălii pentru câteva cazuri individuale. Unde apar astfel de cazuri individuale vom lua măsuri legale, dar marea majoritate a dascălilor se adaptează, evoluează şi îşi realizează misiunea pe care o au, cea de a educa copiii, de a le trimite cunoştinţele în cadrul diferitelor materii, a subliniat premierul, care a adăugat că în această situaţie, dacă va fi necesar, Legea educaţiei va fi modificată.

Potrivit legii educației, învăţământul preşcolar, şcolar, preuniversitar şi universitar se poate desfăşura online pe perioada stării de urgenţă sau de asediu. Legea a fost modificată în acest sens la mijlocul lunii aprilie, când România era în stare de urgență. Din 15 mai țara noastră e în stare de alertă din cauza pandemiei de coronavirus.

Scenariile de funcționare a școlilor se schimbă de la o zi la alta. La începerea anului școlar în 263 de unități de învățământ cursurile erau doar online. 4 zile mai târziu numărul acestora creștea cu 49, ajungând la 312. Peste weekend lucrurile s-au schimbat iar, elevii din 305 școli învață de acasă. Numărul școlilor din scenariul galben, unde o parte dintre elevi merg la școală, iar ceilalți urmăresc curusurile online a scăzut constant: am plecat de la 4915 și am ajuns la 4391.
Ca și la începutul pandemiei rămâne aceeași mare problemă: lipsa infrastructurii digitale. Potrivit Consiliului Național al Elevilor, 800.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Oricum, spune Rareș Voicu, președintele CNE, educația on-line nu se reduce la atât:

133 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 3 =