Compania H&M a primit o amendă impresionantă după ce managerii au colectat date referitoare la viaţa privată a angajaţilor.

Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB (H&M) a fost amendat cu 35,3 milioane de euro de Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Germania, după ce managerii au colectat date referitoare la viaţa privată a angajaţilor, transmite DPA, scrie Agerpres.

Activitatea de monitorizare a vizat mai multe sute de angajaţi de la un centru de servicii din Nuremberg. Începând din 2014, managerii H&M de la acest centru au strâns informaţii care aveau legătură cu viaţa privată a angajaţilor, precum diagnostice medicale, probleme de familie şi convingeri religioase. Aceste informaţii erau înregistrate şi stocate digital într-un sistem care putea fi accesat de 50 de manageri din întreaga companie, a precizat miercuri comisarul pentru protecţia datelor şi libertatea informaţiei din Hamburg.

„Acest caz demonstrează un dispreţ grav faţă de normele privind protecţia datelor”, a subliniat Johannes Caspar, preşedintele autorităţii din Hamburg, adăugând că nivelul ridicat al amenzii „este justificat şi ar trebui să descurajeze companiile să încalce viaţa privată a angajaţilor”.

Reacția reprezentanților H&M

La rândul său, H&M a admis că au existat „deficienţe la centrul de servicii”, susţinând că a luat măsuri pentru a corecta această situaţie. Grupul suedez şi-a cerut scuze faţă de angajaţii afectaţi.

Amenda aplicată H&M este cea mai mare anunţată până acum în Germania, în conformitate cu regulamentul GDPR. Germania este principala piaţă a companiei Hennes & Mauritz.

Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.

161 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 5 =