Metrorex poate să încheie cu francezii de la Alstom contractul pentru furnizarea a 13 rame de metrou pentru Magistrala Eroilor – Râul Doamnei.

Curtea de Apel București a respins contestațiile formulate de spaniolii de la CAF și de chinezii de la CRRC, la decizia de atribuire a contractului către Alstom.

Metrorex a lansat în martie anul trecut licitaţia pentru achiziţia de noi trenuri, care să deservească Magistrala 5 de metrou. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, cu posibilitatea suplimentării cu încă 17 rame. Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei.

”Respinge cererea de sesizare CJUE (Curtea de Justiție a Uniunii Europene). Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată azi, 30.09.2020, prin punerea soluției la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, se arată în soluția CAB.

Prin urmare, Metrorex are undă verde pentru a semna contractul cu francezii de la Alstom, pe care îi declarase câștigători ai licitației, contestațiile depuse de firmele Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (Spania) și CRRC Qing Sifang Co Ltd. (China) fiind respinse definitiv de către judecători.

În cadrul aceluiași contract Metrorex va primi și un simulator de instruire a personalului de exploatare. Potrivit cerințelor de la licitație, ramele de metrou vor fi furnizate într-un termen de trei ani și șase luni.

Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri. Cele mai vechi sunt trenurile IVA, produse la Arad. Acestea circulă în principal pe M4 Gara de Nord-Străulești. Trenurile produse de canadienii de la Bombardier sunt cele mai multe. Au intrat în exploatare în 2001. Cele mai noi sunt cele 24 de garnituri produse de spaniolii de la CAF. Toate circulă pe Magistrala 2 Pipera – Berceni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here