Caută
Close this search box.

Costuri anuale de 1 miliard de euro, pentru transpotatorii români, din cauya Pachetului Mobilitate

transportatorii români

Studiul KPMG, comandat de către Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în vederea documentării contestării Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), publicat pe 22 octombrie 2020, indică faptul că prevederile Pachetului Mobilitate vor genera transportatorilor români pierderi anuale de venituri de 524 de milioane de euro, ca urmare a curselor în gol, determinate de obligația întoarcerii acasă a camioanelor.

Cărăuşii vor avea un cost suplimentar anual cu locurile de cazare de 228 de milioane de euro, cu combustibilul de 197 de milioane de euro, din cauza întoarcerii obligatorii a vehiculelor la fiecare opt săptămâni, taxe suplimentare de drum de 150 de milioane de euro/an, costuri de transfer a șoferilor acasă, la fiecare trei sau patru săptămâni, de 162 de milioane de euro/an, costuri administrative de 60 de milioane de euro/an, costuri cu instalarea tahografelor inteligente de 61 de milioane de euro, costuri cu parcările securizate de 29 de milioane de euro/an și alte costuri, legate de întreținere și reparații, de 77 de milioane de euro/an, informează Revista Tranzit.

Această pierdere de venituri și creștere a costurilor îi va determina pe mulți dintre cărăuşii români fie să-și întrerupă activitatea, fie să își mute operațiunile în alte state membre. 34% își vor muta afacerea, reprezentând echivalentul unei scăderi de 1,8 miliarde de euro a veniturilor din transportul rutier de marfă din România, 21% își vor închide afacerile, ceea ce ar putea genera o nouă scădere, de 1,1 miliarde de euro, iar 28% își vor schimba strategia de afaceri cu o altă activitate economică, cu pierderi de 1,5 miliarde de euro.

În consecință, cel puțîn 26.016 șoferi și personal administrativ, angajați în prezent în sector, ar putea să-și piardă locul de muncă (adică va fi o creștere a ratei șomajului în România de 0,3%).

Se estimează că veniturile din transportul rutier internațional de marfă din România vor scădea cu 4,5 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o diminuare de 1,4% a PIB.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri