Caută
Close this search box.

Facebook lansează un program de fact-checking în România, în colaborare cu agenția de presă AFP

facebook

Facebook a anunțat că va lansa în premieră și în România un program de verificare a veridicității știrilor, în parteneriat cu agenția franceză de știri AFP. Facebook a pus în ultimii doi ani la punct o colaborare cu jurnaliști și cu organizații de fact-checking pentru a evalua veridicitatea diverselor link-uri puse în rețea, cele false fiind semnalate.

Mecanismele de verificare nu sunt active în toate limbile din țările UE și România nu era până acum pe listă.

Știrile false vor fi evidențiate prin etichate care vor indica acest lucru și Facebook poate decide să le retrogradeze în News Feed sau să le elimine cu totul. Cei de la Facebook spun că sunt deschiși să crească numărul de parteneri de fact-checking, însă organizațiile care vor să se înscrie trebuie să aibă certificare la nivel global pentru a putea face fact – checking.

Cei care consideră că știrea le-a fost etichetată fără motiv pot face apel și decizia va fi re-analizată. Conținutul va fi retrogradat pe News Feed pentru site-urile care vor primi des etichete de dezinformare și le va scădea posibilitatea de a obține venituri din publicitate, putând să se ajungă și la imposibilitatea de a mai monetiza conținutul.

Facebook lucrează cu organziații de fact-checking în 15 țări europene, cel mai recent fiind adăugate Cehia, Slovacia, Germania și acum, România.

Facebook împreună cu AFP, un examinator al informațiilor certificat prin Rețeaua Internațională de Verificare a Faptelor, lansează astăzi în România programul de verificare independentă a informației. Facebook, în lupta sa împotriva dezinformării, colaborează cu examinatori independenți, din întreaga lume, care analizează și evaluează acuratețea conținutului.

Atunci când un examinator al informației evaluează o postare ca fiind falsă, Facebook o prezintă mai jos în News Feed, reducând în mod semnificativ distribuția acesteia. Acest lucru împiedică răspândirea informației false și reduce numărul de oameni care o pot vedea. Mai mult decât atât, paginilor și domeniilor care distribuie în mod repetat știri false li se va reduce activitatea de distribuire și li se va elimina capacitatea de a genera bani și de a face publicitate. Iar atunci când o postare a fost marcată ca fiind falsă, Facebook avertizează persoanele care văd postarea sau încearcă să o distribuie.

“Suntem încântați să lansăm în România, alături de AFP, programul nostru de verificare independentă a informației. Lupta împotriva știrilor false este o responsabilitate pe care o luăm în serios, de aceea lucrăm constant la modalități de stopare a răspândirii dezinformării pe platforma noastră. AFP este partenerul nostru cheie pentru verificarea informației, având jurnaliștii în teren în întreaga lume. Așteptăm cu nerăbdare ca parteneriatul nostru să continue pe măsură ce ne extindem în România,” a declarat Jakub Turowski, Head of Public Policy pentru Polonia, statele Baltice, România și Bulgaria.

Facebook elimină conturile și conținutul care încalcă Standardele de Comunitate sau politicile publicitare, reduce distribuirea de știri false și conținut inadecvat, cum ar fi clickbait și informează oamenii prin oferirea de mai multe informații despre postărilor pe care le văd.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri