Premierul Ludovic Orban a declarat, vineri, la a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru debirocratizare, că este absolut necesar procesul de simplificare și digitalizare, astfel încât românii să nu mai piardă atât de mult timp în relația cu statul, pentru a-și rezolva diversele probleme. Orban a insistat că se impune reducerea la maximum a procedurilor prevăzute în reglementările de ordin secundar, căci multe dintre ele sunt inutile. Ministerul Muncii pregătește un proiect de digitalizare al relațiilor de muncă: accesarea drepturilor de salariat, precum șomajul sau șomajul tehnic, a mai precizat șeful Guvernului.

Ludovic Orban: Ministerul Muncii pregătește un proiect de digitalizare al relațiilor de muncă

„Cu cât mai puține hârtii și deplasări la ghișeu, de preferat deloc, cu atât mai puțin timp petrecut cu rezolvarea problemelor. Trebuie să gândim din perpectiva cetățeanului procesul de simplificare și digitalizare.

Trebuie să analizăm legislația și legislația secundară. Procesul de simplificare trebuie realizat prin reducerea la maximum în reglementările de ordin secundar, mai ales a acelor proceduri care nu sunt necesare, care sunt inutile, care sunt făcute, doar pentru a complica drumul pe care trebuie să facă cetățeanul pentru a beneficia de un serviciu sau de dreptul său.

Trebuie să gândim lucrurile în toate aspectele vieții: certificat de naștere, de căsătorie, pașaportul, permisul de conducere, înmatricularea mașinii, angajare.

Pentru angajare, Ministerul Muncii pregătește un proiect de digitalizare al relațiilor de muncă, un proiect extrem de important pe care foarte mulți oameni îl așteptă; accesarea drepturilor de salariat, precum șomajul sau șomajul tehnic. Șomajul tehnic a fost acordat foarte simplu, prin aplicație online și practic beneficiarul nu a trebuit să efectueze demersuri.

Apoi, discutăm și despre relația cu companiile, organizațiile guvernamentale, profesiile liberale – aceste lucruri trebuie reglementate pentru a fi foarte clare, foarte simple. Digitalizarea reprezintă tratamentul cel mai bun pentru a îmbunătăți relația dintre instituțiile publice și cetățean.

Nu trebuie să gândim numai la cei care pot avea acces digital. Realitatea este că sunt mulți cetățeni români care nu au competențe digitale sau poate nu doresc să folosească această cale de interacțiune cu instituțiile. Gândirea trebuie să fie extrem de largă, iar noi va trebui să facem un set de acțiuni foarte concrete, inclusiv pentru înscrierea la grădiniță, la școală sau pentru toate celelalte interacțiuni.

Am încercat să introducem „Coroma forms”, astfel încât toată comunicarea care se face cu persoanele testate pozitiv să fie online, decizile să fie transmise online, astfel înctâ să reducem cât mai mult posibil procedurile care sunt legate de hârtii.

Avem proiecte foarte clare în sensul acesta, Proiectul Identității Electronice Unice. Am emis deja o Ordonanță de urgență în care am obligat instituțiile publice să furnizeze serviciile online, în cazul în care ele sunt solicitate online. Această reglementare nu este respectată în totalitate. Pentru toate categoriile de servicii pe care le furnizează instituțiile publice trebuie gândite proceduri simple și trebuie un plan de implementare și unul de comunicare cu cetățenii, prin care ei să își cunoască drepturile și să știe că pot accesa aceste servicii să fie cât mai simple”, a declarat Orban.

131 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here