Un post de televiziune privat din Turcia,care a difuzat punctul de vedere al opoziţiei prokurde, a anunţat că a fost nevoit să închidă la mai puţin de o lună după ce a fost lansat în Turcia, ţară criticată în modregulat pentru atingerile aduse libertăţii presei, informează AFP, via Agerpres.

Olay TV, care aparţine majoritar omului de afaceri Cavit Caglar, fost ministru, a început să emită pe 30 noiembrie şi a fost nevoit să-şi suspende programele. Această închidere a fost anunţată în direct, la postul de televiziune.

Caglar a declarat că a luat decizia de a-şi retrage investiţia, pentru că linia editorială a postului era prea apropiată de opoziţia prokurdă, însă redactorul-şef al postului îl acuză că pur şi simplu a cedat presiunii guvernului.

Directorul executiv al postului, Suleyman Sarilar, a explicat că acesta a căutat să menţină echilibrul între toate componentele societăţii turce, foarte polarizată.

„Însă noi am văzut că nu mai putem continua acest gen de difuzare (…). Cavit (Caglar) a spus că este supus unei presiuni intense din partea guvernului şi că el nu mai poate continua”, a declarat Sarilar. Postul a încetat să emită după acest anunţ.

Turcia este frecvent criticată pentru subminarea libertăţii presei şi este clasată de Reporteri fără Frontiere pe locul 154 din cele 180 ale clasamentului cu privire la situaţia jurnaliştilor şi plasarea lor în detenţie.

Marea majoritate a principalelor mass-media din Turcia aparţin unor apropiaţi sau aliaţi ai preşedintelui Recep Tayyip Erdogan.

181 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here