După haosul de la Kent din preajma Crăciunului, când peste 4.000 de camioane au fost parcate timp de patru zile de-a lungul autostrăzii M20 și pe aeroportul din Manston, tranzitul peste Canal a scăzut în primele trei zile din acest an, nemaicauzând întârzieri serioase, în ciuda testelor pentru Covid-19 făcute șoferilor.

Însă, după această perioadă de acalmie, furtuna s-ar putea dezlănțui, în momentul în care traficul comercial între continent și Marea Britanie va reveni la ritmuri normale.

Principala problemă este documentația vamală care trebuie prezentată la intrarea pe insulă (sau pe continent) și verificările care vor fi făcute la șoferi, vehicule și încărcături.

Acordul încheiat între guvernul britanic și Comisia Europeană elimină plata taxelor, dar nu și procedurile vamale sau controalele asupra mărfurilor.

Un raport al guvernului britanic arată că, atunci când traficul comercial va reveni la capacitate maximă, până la 7.000 de camioane ar putea aștepta îmbarcarea în Kent.

Un alt semn îngrijorător vine din faptul că mulți expeditori de mărfuri din Uniunea Europeană refuză să organizeze transportul pentru Marea Britanie, de teamă că haosul Crăciunului s-ar putea repeta în luna ianuarie.

Potrivit bursei de transport Transporeon, citată de Trasporto Europa, un „număr dramatic” de expeditori au refuzat serviciile către insulă, în ciuda contractelor deja semnate.

Se spune că mulți transportatori din UE refuză să traverseze Canalul de teamă că vehiculele le vor fi blocate la întoarcere.

Platforma telematică raportează, de asemenea, o creștere de trei ori a tarifelor de transport maritim din Franța către Marea Britanie în ultima săptămână din decembrie 2020 și o dublare a celor din Germania în Marea Britanie.

101 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here