Caută
Close this search box.

Sectorul 3 vrea să investească aproape jumătate de miliard de lei în proiecte pentru fluidizarea traficului

sectorul 3

Primăria Sectorului 3 vrea să construiască trei pasaje rutiere subterane – două pe Mihai Bravu, la intersecția cu bd. Camil Ressu și Calea Vitan și unul la intersecția str. Gării Cățelu cu Șoseaua Industriilor – și două supraterane – unul la intersecția bd. Theodor Pallady – str. Nicolae Teclu (zona comercială Ikea) și unul la intersecția bd. Theodor Pallady cu str. Drumul între Tarlale. Un alt proiect este lărgirea străzii Drumul între tarlale de la două la 4 benzi pe sens. Proiectele totalizează aproape jumătate de miliard de lei, au fost deja aprobate de Consiliul Local Sector 3, iar primarul Robert Negoiță a declarat pentru HotNews.ro că a depus actele la Primăria Capitalei și așteaptă emiterea autorizațiilor de construire ca să înceapă lucrările.

Un alt proiect al Primăriei Sector 3 este construirea unui pasaj pe sub bd. Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, iar la sol artera să devină pietonală, o investiție de peste 860 milioane lei. Proiectul este însă neaprobat în Consiliul Local, și probabil nici nu va fi aprobat din cauza costurilor uriașe.

În lucru, Primăria Sectorului 3 mai are parcarea de circa 750 de locuri de sub bd. Decebal, iar primarul Robert Negoiță estimează că va fi gata într-o lună, acum fiind în procedură de obținere a autorizației de securitate la incendiu. Restul lucrărilor sunt finalizate.

Proiecte în lucru

Parcare subterană de pe bd. Decebal

Lucrările de construire sunt finalizate, iar acum se lucrează la reglarea sistemelor electronice ale parcării și se așteaptă autorizația pentru securitate la incendiu, a declarat primarul Robert Negoiță pentru HotNews.ro. Edilul spune că într-o lună se va deschide.

Primăria Sectorului 3 a început lucrările la parcarea subterană de 750 locuri de pe bulevardul Decebal în martie 2019. Lucrările au fost executate de una dintre companiile primăriei – Algorithm Residential S3, valoarea contractului fiind de 109 milioane lei, iar termenul de execuție 22 de luni, potrivit contractului încheiat de primărie cu societatea comercială.

Parcarea este amplasată sub Bd. Decebal, între strada Dristorului și Piața Muncii. Atât accesul auto în parcaj, cât și ieșirea din acesta se realizează din ambele sensuri ale Bd. Decebal, prin intermediul a două rampe de acces principale, cu câte două sensuri fiecare (un sens de intrare și unul de ieșire) care coboară în ambele subsoluri și două rampe cu câte un sens pentru ieșirea de la subsolul 1 în Bd. Decebal.

Proiectul a inclus și amenajarea carosabilului (circa 20 de milioane lei), amenajarea trotuarelor și a spațiilor verzi (circa 15 milioane lei) și spații anexe parcării (spălătorie, spații depozitare, service auto) – circa 15 milioane lei, a explicat primarul Robert Negoiță, sumele fiind incluse în costul total de 109 milioane lei.

Proiecte viitoare

Pasaj Mihai Bravu – Camil Ressu și Pasaj Mihai Bravu – Calea Vitan

Primăria Sectorului 3 vrea să construiască două pasaje subterane pe Șoseaua Mihai Bravu, la intersecția cu Calea Dudeşti/ B-dul Camil Ressu şi la cea cu Calea Vitan, valoarea investiției fiind de circa 347 milioane lei. Proiectul propune și amenajarea unui pasaj pietonal în dreptul staţiei de tramvai Laborator şi crearea a două benzi de circulaţie pe Calea Dudeşti. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local pe 28 mai 2020.

Lucrările vor începe când o să avem avizele necesare și autorizație de construire. RADET încă nu ne-a dat aviz fiindcă trebuie să deviem rețeaua și trebuie să ne coordonăm cu ei fiindcă au un proiect pe fonduri europene. Când avem autorizația, începem imediat lucrările”, a declarat Negoiță.

”Având în vedere traficul intens pe Șos. Mihai Bravu în zona intersecțiilor cu str. Baba Novac – str. Dristorului – B-dul Camil Ressu – Calea Vitan, zone cu risc major de producere a accidentelor rutiere, Primăria Sectorului 3 își propune realizarea obiectivului de investiții Creșterea mobilității urbane prin fluidizarea traficului auto pe Șoseaua Mihai Bravu (de la intersecția cu str. Baba Novac până la str. Peneș Curcanul), proiect care presupune: construirea a două pasaje rutiere subterane pe direcția Șoselei Mihai Bravu la intersecțiile: Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B-dul Camil Ressu și Șos. Mihai Bravu – Calea Vitan; Construirea unui pasaj pietonal subteran din dreptul stației de tramvai Laborator; Relocarea semaforului, respectiv a trecerii de pietoni de pe șos. Mihai Bravu (intersecție cu str. Baba Novac); Crearea a două benzi de circulație pe Calea Dudești în vederea măririi spațiului de stocare la semafor și a creșterii capacității de preluare a fluxurilor de trafic din intersecția Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B-dul Camil Ressu spre Calea Dudești”, au explicat reprezentanții Primăriei pe pagina de Facebook.

Modernizarea infrastructurii rutiere presupune și lucrări de deviere a tuturor rețelelor subterane din amplasament care intră în incidență cu obiectivul proiectului. Pe amplasamentele destinate construirii obiectivului de investiții există toate tipurile de utilități ce vor trebui relocate, astfel încât să se asigure eliberarea amplasamentelor necesare demarării lucrărilor pentru pasajele rutiere subterane și ale pasajului pietonal subteran.

”În vederea elaborării documentației pentru autorizarea lucrărilor de construire privind obiectivul de investiții Creșterea mobilității urbane prin fluidizarea traficului auto pe Șoseaua Mihai Bravu (de la intersecția cu str. Baba Novac până la str. Peneș Curcanul) sector 3, București, Primăria Municipiului București a emis Certificatul de urbanism nr. 233 R/1831706 din 16.03.2020 prin care au fost solicitate 20 avize. Au fost obținute 18 avize favorabile și se pregătesc documentele necesare depunerii documentației pentru obținerea avizelor Comisiei de Coordonare Rețele și Comisiei de Urbanism din cadrul PMB”, au mai explicat reprezentanții instituției.

Lărgire str. Drumul între Tarlale la 4 benzi

Proiectul presupune lărgirea străzii Drumul între Tarlale la două benzi pe sens, cu două trotuare pietonale, înlocuirea sistemului de iluminat stradal existent. Valoarea estimată a investiției este de 28.662.189,40 lei inclusiv TVA. Termen de finalizare – 1 an. Proiectul a fost aprobat deja de Consiliul Local pe 28 mai 2020, se așteaptă autorizația de construire de la Primăria Capitalei.

”Când avem autorizație de construire, începem. Dacă aveam, le-am fi început deja”, a declarat Negoiță. Modernizarea infrastructurii rutiere presupune şi lucrări de deviere a tuturor reţelelor subterane din amplasament.

În prezent, strada Drumul între Tarlale este amenajată cu o bandă de circulaţie pe sens, lăţimea părţii carosabile fiind de 7m cu trotuare pietonale adiacente denivelate.

Pasaj Cățelu

Pasajul rutier subteran va fi construit la intersecția străzii Gării Cățelu cu Șoseaua Industriilor și strada Drumul între Tarlale. Valoarea estimată a investiției este de 39.556.165,30 lei inclusiv TVA, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați. Termen de finalizare – 18 luni.

”Ţinând cont de dezvoltarea imobiliară continuă, precum şi de dezvoltarea şi diversificarea activităţilor economice, în anumite zone ale Sectorului 3 a apărut un trafic mai intens care a generat aglomerări pe intervale orare de vârf, ducând astfel la necesitatea creşterii capacităţii de transport auto. Luând în considerare aceste aspecte, Primăria Sectorului 3 îşi propune realizarea obiectivului de investiţii „Construire pasaj suprateran pentru fluidizarea traficului auto în zona Căţelu”, în intersecţia Şoseaua Gării Căţelu – Drumul între Tarlale, prin construirea unui pasaj rutier cu două benzi pe sens de circulaţie, pasaj cu rolul principal de a degreva intersecţia analizată şi de a asigura delimitarea circulaţiei feroviare faţă de circulaţia auto”, se arată în referatul de aprobare al proiectului aprobat de Consiliul Local.

Proiectul mai presupune şi realizarea de trotuare pietonale adiacente, amenajarea spaţiilor verzi situate între trotuar şi partea carosabilă şi separarea totală a traficului rutier de cel feroviar prin reamenajarea intersecţiei. Modernizarea infrastructurii rutiere presupune şi lucrări de deviere a tuturor reţelelor subterane din amplasament.

Și aici, primarul Robert Negoiță spune că așteaptă autorizația de construire de la Primăria Capitalei ca să înceapă lucrările.

Pasaj Ikea – Intersecţia bd. Theodor Pallady – str. Nicolae Teclu

Proiectul vizează degajarea traficului rutier în zona comercială a bulevardului Theodor Pallady. Astfel, vor fi construite două pasaje rutiere supraterane, fiecare cu câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens de deplasare la intersecţia bd. Theodor Pallady – str. Nicolae Teclu.

Costurile estimative sunt de aproape 27 de milioane de lei cu TVA. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local 3 și se așteaptă emiterea autorizației de construire.

Pasaj A2 – intrersecția străzii Drumul între Tarlale cu bd. Theodor Pallady

Proiectul vizează construirea unui pasaj rutier suprateran la intersecția străzii Drumul între Tarlale cu bd. Theodor Pallady, dar și sistematizarea circulației la sol cu un sens giratoriu. Valoarea investiției se ridică la 31.049.518,17 lei, inclusiv TVA, iar termenul de finalizare este de 18 luni.

”Intrarea în Municipiul Bucureşti de pe Autostrada A2, pe Bulevardul Theodor Pallady, este unul din punctele de interes existente pe raza Sectorului 3. Proiectul presupune reamenajarea traficului rutier din intersecţia dintre strada Balta Albina cu Bulevardul Theodor Pallady. Luând în considerare aceste aspecte, Primăria Sectorului 3 îşi propune realizarea obiectivului de investiţii „Interconectarea sistemelor de transport auto în zona Drumul între Tarlale”. Acesta presupune construirea unui pasaj suprateran, exclusiv rutier, care are rolul de a degreva intersecţia Drumul între Tarlale şi Bulevardul Theodor Pallady, precum şi amenajarea la sol aferentă acestuia, inclusiv reorganizarea circulaţiei în zona intersecţiei cu sens giratoriu”, se arată în proiectul de hotărâre prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului.

Modernizarea infrastructurii rutiere presupune şi lucrări de deviere a tuturor reţelelor subterane din amplasament.

Proiectul a fost aprobat de Consiliul local Sector 3 pe 28 mai 2020. Și pentru acest proiect, primarul Robert Negoiță spune că așteaptă autorizația de construire de la Primăria Capitalei și poate începe lucrările.

Pasaj Unirii

Este vorba despre un proiect gigant estimat la 865 milioane lei care presupune construirea unui pasaj subteran de 2,5 km pe sub bd. Unirii, o parcare subterană de 2.800 de locuri și mutarea traficului și a mașinilor de la sol în subteran. La suprafață, întreg bulevardul va deveni spațiu pietonal, potrivit proiectului.

Indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului au fost supuși aprobării Consiliului Local Sector 3 în luna august, înainte de alegeri, însă primarul Robert Negoiță nu mai avea majoritate după plecarea din PSD, iar proiectul nu a fost adoptat. După alegeri, majoritatea în Consiliul Local are PNL-USR-PLUS, la diferență de un vot, însă depinde cum votează PMP. Consilierii USR-PLUS din vechiul Consiliu s-au declarat împotriva proiectului din cauza costurilor foarte mari. ”Un astfel de proiect trebuie făcut de Primăria Capitalei, au spus aceștia.

Ce presupune proiectul

”Pe Bulevardul Unirii, tronsonul Piaţa Alba Iulia – Piaţa Unirii, se propune amenajarea unei zone exclusiv pietonală, la nivelul solului, pe întreaga tramă stradală, energic şi intens înverzită, ce poate acomoda diferite activităţi de petrecerea timpului liber şi/sau economice, cu devierea circulaţiei auto şi mutarea zonelor de parcare exclusiv pentru autoturisme, pe trei niveluri subterane. Realizarea obiectivului de investiţii presupune şi lucrări de deviere a tuturor reţelelor subterane din amplasament, care intră în incidenţă cu obiectivul proiectului. Pe amplasamentul destinat construirii obiectivului de investiţii există tipuri de utilităţi ce vor trebui relocate, astfel încât să se asigure eliberarea amplasamentelor necesare demarării lucrărilor pentru pasajele rutiere subterane”, se arată în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre de Consiliu Local prin care se dorea aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului.

În document este explicat și de ce face instituția acest pasaj.

”Primăria Sectorului 3 s-a preocupat permanent de găsirea unor soluţii pentru fluidizarea circulaţiei rutiere şi pietonale pe arterele de circulaţie, fapt pentru care a realizat o serie de investiţii care au avut ca scop atât creşterea numărului locurilor de parcare, cât şi amenajarea, din punct de vedere urbanistic, a unor zone din Sectorul 3. Totodată, urmând exemplul marilor metropole, Bucureştiul şi, implicit, Sectorul 3, trebuie să se alinieze mişcării generale de reducere semnificativă a poluării şi de creştere a spaţiilor verzi. Luând în considerare aceste aspecte, Primăria Sectorului 3 îşi propune realizarea obiectivului de investiţii „Amenajarea unei structuri urbane integrată natural prin reorganizarea traficului auto pe Bd. Unirii- Tronson Piaţa Unirii – Piaţa Alba Iulia, sector 3, Bucureşti””, se arată în anexele proiectului de hotărâre.

Costul pasajului este uriaș raportat la bugetul Primăriei Sectorului 3 pe anul 2020 – 1,7 miliarde lei.

Principala problemă este că bulevardul se află în administrarea Primăriei Capitalei, iar Sectorul 3 nu poate investi în ceva ce nu îi aparține, potrivit legii. La finalul anului 2019, Consiliul General al Municipiului București a aprobat un protocol de colaborare între Primăria Sectorului 3 și Administrația Străzilor București ”în vederea realizării lucrărilor de interes public local referitoare la modernizarea, reconfigurarea și întreținerea și amenajarea/reamenajarea spațiilor publice situate pe rețeaua stradală principală din Sectorul 3”. Însă nu se specifică ce artere fac parte din protocol și dacă se referă și la construirea unui pasaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri