Comisia Europeană a cerut companiilor Google, Facebook, Twitter şi Microsoft să continue pentru încă şase luni repoartele lunare în privinţa eforturilor lor de a contracara fenomenul fake news, în special pe tema COVID-19.

Reuters amintește că platformele online şi reţelele de socializare au fost ţinta criticilor la nivel global în legătură cu propagarea ştirilor false, ceea ce a declanşat apeluri la adresa organismelor de reglementare de a le constrânge să îşi intensifice eforturile de gestionare a fenomenului sau să urmeze unele reguli stricte.

Companiile, alături de TikTok şi agenţii de publicitate, au semnat codul de bune practici al Uniunii Europene, pentru a contracara dezinformarea de pe platformele lor, şi trebuiau să prezinte rapoarte privind eforturile lor în acest sens, pentru o perioadă iniţială de şase luni.

Rapoartele vor continua timp de încă şase luni, datorită relevanţei lor pe durata pandemiei, afirmă executivul UE. Companiilor li s-a transmis să furnizeze mai multe date referitoare la modul în care s-a propagat dezinformarea în timpul crizei coronavirusului şi la impactul acţiunilor lor în statele UE.

„Pandemia a devenit un teren fertil pentru afirmaţii false şi teorii ale conspiraţiei, iar platformele sunt amplificatori importanţi ai acestui tip de mesaje”, a declarat comisarul european pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova.

„Trebuie să continuăm să colaborăm pentru a optimiza lupta noastră cu dezinformarea, însă avem nevoie de mai multă transparenţă şi de un efort mai mare din partea platformelor online”, a adăugat Vera Jourova.

276 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here