Patru din 10 site-uri web se folosesc de tacticile înşelătoare de marketing verde, adică susţin că oferă produse eco şi bio, deşi nu pot dovedi acest lucru, arată o anchetă a unei organizaţii internaţionale pentru protecţia consumatorilor (ICPEN).

ICPEN a analizat aproape 500 de site-uri web care promovează produse şi servicii într-o gamă largă de sectoare, inclusiv produse alimentare, haine şi produse cosmetice, informează Adevărul. Instituţia a constatat că patru din 10 dintre aceste site-uri web par să folosească tactici care ar putea fi considerate înşelătoare.

Acestea au inclus: afirmaţii vagi şi limbaj neclar, inclusiv termeni precum „eco” sau „durabil” sau trimitere la „produse naturale” fără explicaţii adecvate sau dovezi ale afirmaţiilor, omiterea anumitor informaţii, cum ar fi nivelurile de poluare ale unui produs, ca să pară mai ecologice. Andrea Coscelli, director executiv al Autorităţii Regionale a Concurenţei şi Pieţelor din Marea Britanie, care a condus această investigaţie, a declarat:

„Prea multe site-uri web par să promoveze afirmaţii înşelătoare către consumatori, ceea ce înseamnă că companiile care oferă produse cu un adevărat beneficiu de mediu nu primesc clienţii pe care îi merită. Oamenii ar trebui să poată alege cu uşurinţă între acele companii care fac ceea ce trebuie pentru mediu şi cele care nu fac acest lucru”.

266 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here