Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a anunțat că dorește ca sediul în care funcționează Institutul Levantului să fie transformat în școală pentru elevi.

Institutul Levantului, înființat în timpul Regimului PSD, este condus de fostul preşedinte Emil Constantinescu.

„Există o mare provocare pentru școlile din Sectorul 1, care sunt tot mai aglomerate. Ne dorim ca în cel mai scurt timp posibil să eliminăm supraglomerarea din clase, pentru ca elevii noștri să învețe în condiții civilizate.

Am trecut astăzi pe lângă o clădire situată la câțiva metri de Arcul de Triumf. Clădirea se numește Institutul Levantului. În perioada în care România era condusă de Dragnea, a fost înființat acest Institut de Studii Avansate a Culturii și Civilizației Levantului, condus de fostul președinte al României – dl. Emil Constantinescu.

Ce face această instituție?! Nimeni nu știe. Se știe doar că instituția plătește salarii anuale de peste 500 de mii de euro. Pentru ce?!

Să revenim însă la școli. Având în vedere deficitul unităților de învățământ din Sectorul 1, propun să preluăm noi clădirea în care funcționează în prezent Institutul Levantului și să o transformăm într-o școală.

De exemplu: aici poate funcționa Școala Pia Brătianu Nr. 2 (pentru cine nu știe, la Şcoala Pia Brătianu elevii învață în trei schimburi). Trebuie să investim în viitorul copiilor noștri și să lăsăm la o parte sinecurile din trecut”, a scris Armand, pe Facebook.

Parlamentul a respins, în aprilie 2020, un proiect de lege inițiat de un grup de parlamentari USR, prin care se propunea desființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultură și Civilizația Levantului (ISACCL).

Institutul de Studii Avansate pentru Cultură și Civilizația Levantului a fost înființat în anul 2017, în timpul guvernării PSD, iar fostul președinte Emil Constantinescu conduce în prezent această instituție.

Inițiatorii considerau că „existența acestui Institut nu se justifică, decât printr-o nevoie politică de generare de funcții și poziții de conducere și împietează asupra dezvoltării cercetării academice de cadre instituționale consacrate”.

„Și competențele, și activitatea începută până acum, de către Institut, se suprapune în mod nefericit și ineficient cu obiectul de activitate și responsabilitatea altor autorități și instituții, generând conflicte de competență (în privința protejării patrimoniului, de pildă, și a gestionării monumentelor UNESCO), deturnând resurse și capacitate de decizie din zona instituțiilor academice cu tradiție și diluând forța instituțională a acestor instituții, în loc să o întărească”, susțineau aceștia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here