Norvegia a anunţat luni decesul cauzat de o hemoragie cerebrală a unei îngrijitoare, cu vârsta sub 50 de ani, care a fost spitalizată după ce i se administrase o injecţie cu vaccinul anti-Covid de la AstraZeneca, nefiind stabilită deocamdată o legătură între cauza decesului şi administrarea vaccinului, relatează AFP.

Acesta este al doilea caz similar raportat în câteva zile în ţara nordică care a suspendat joi, din precauţie, vaccinul dezvoltat de laboratorul anglo-suedez, potrivit Agerpres.

Sâmbătă, autorităţile sanitare norvegiene au raportat spitalizarea a trei angajaţi din domeniul sănătăţii care suferă de trombocitopenie (cantitate anormal de scăzută de trombocite în sânge), prezintă sângerări şi cheaguri de sânge.

Prezentate ca fiind relativ persoane tinere, acestea au primit anterior o primă injecţie cu vaccinul AstraZeneca.

Potrivit autorităţilor medicale norvegiene, aproximativ 130.000 de persoane au primit vaccinul în ţara nordică, până la suspendarea anunţată joi, după Danemarca şi Islanda, din cauza temerilor privind apariţia unor cheaguri de sânge.

Alte ţări – Bulgaria, Irlanda, Olanda, Germania, Spania, Italia, Franţa – au luat de atunci o decizie similară.

118 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here