Situație critică în Botoșani: Niciun loc liber la secțiile ATI pentru pacienții COVID-19

terapie intensivă

Situație critică în Botoșani, din cauza pandemiei de coronavirus. Creșterea număului de cazuri din ultimele zile a lăsat spitalele din județ fără locuri libere în secțiile ATI. În aceste condiții, autorităţile sanitare din Botoşani fac demersuri pentru operaţionalizarea Unităţii mobile de terapie intensivă, astfel încât să poată face faţă numărului mare de solicitări de internare pentru pacienţii COVID-19 care au nevoie de terapie intensivă.

„Încercăm să operaţionalizăm Unitatea de terapie intensivă mobilă având în vedere că numărul de cazuri la nivelul ţării şi că toate paturile ATI din toate spitalele din ţară sunt pe zero. Nu mai sunt locuri libere, inclusiv la Botoşani. În ultimele trei patru zile, avem zero locuri libere la ATI pentru pacienţii COVID, motiv pentru care încercăm cât putem de repede să operaţionalizăm unitatea mobilă”, a afirmat Directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP), medicul Monica Adăscăliţei, potrivit Agerpres.

Oficialul DSP susţine că unitatea mobilă dispune de nouă paturi ATI, care pot prelua atât pacienţi din Botoşani, cât şi pacienţi transferaţi de la alte spitale din ţară. Reprezentanţii DSP caută soluţii pentru asigurarea de medici şi asistenţi ATI care să deservească unitatea mobilă.

Monica Adăscăliţei susţine că se înregistrează o creştere a numărului de pacienţi diagnosticaţi cu COVID-19, cu forme medii ale bolii, care necesită internare.

„Internările pacienţilor cu COVID au crescut în ultimele zile, motiv pentru care la Spitalul Judeţean, pe Secţia de pneumologie erau toate toate locurile ocupate. La Infecţioase, la fel, am avut puţine locurile libere în ultimele zile, dar numărul persoanelor care au forme medii şi care necesită internare a crescut în ultimele zile, motiv pentru care şi Secţia de terapie intensivă a avut toate locurile ocupate”, a adăugat directorul DSP.