Aproape jumătate dintre părinții din România asociază produsul educației din primii ani ai copilului cu respectul, o treime cu „cei șapte ani de acasă”, și doar 1 din 6 părinți vrea ca educația să rezulte în creativitate și independență pentru copil, arată un sondaj IRES, realizat la comanda Centrului Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională.

În plus, două treimi dintre părinții din România nu cunosc conceptul de educație timpurie, proporție valabilă chiar și în rândul părinților de copii cu vârstă preșcolară.

Potrivit studiului, 61% din respondenți menționează spontan educația ca fiind importantă în dezvoltarea copilului, comparativ cu cel puțin alte 13 nevoi cheie, în afara celor de bază: hrană, sănătate și afecțiunea părinților.

Produsul educației din perspectiva părinților trebuie să fie respectul, decența, disciplina și rezultatele școlare bune, ceea ce probează mai degrabă un tip de conformism social și mai puțin unul creative independent, menționat de mai puțin de 1 din 6 respondenți, concluzia fiind că un copil creativ și independent este mai degrabă indezirabil, în timp ce unul respectuos, conformist și cu rezultate bune este preferabil, susține Centrul Step by Step, pe baza acestui studiu.

Din rândul celor care au copii de vârstă preșcolară, numai 28% dintre părinți aleg creșa, în timp ce 71% preferă familia pentru îngrijirea și educarea copilului. Doar 1 din 3 participanți la sondaj apreciază oferta de creșe ca fiind suficientă, iar 1 din 5 menționează faptul că nu există astfel de servicii de educație timpurie în localitate.

Cercetarea a fost desfășurată de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie la începutul lunii martie, prin metoda CATI, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1303 persoane cu vârste peste 18 ani, și are o eroare maxim tolerată de +/-2,8%.

64 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here