Oamenii de știință din Germania anunță că au descoperit de ce vaccinurile AstraZenenca și Johnson&Johnson pot duce la apariția trombozelor

vaccin

Cercetătorii din Germania susțin că știu cum ar putea fi modificate vaccinurile anti-COVID-19 produse de AstraZenenca și Johnson&Johnson pentru a nu mai duce la apariția unor cheaguril de sânge, informează The Guardian.

Cele două tipuri de ser, care conțin vectori de adenovirus, au provocat tromboze la unele persoane vaccinate, însă oamenii de știință susțin că au descoperit cauza apariției acestor probleme, precum și modalitatea în care vaccinurile ar putea fi modificate astfel încă tuburările rare să nu mai apară.

Potrivit lui Rolf Marschalek, profesor la universitatea Goethe din Frankfurt, cheia ar fi în adenovirus, virusul răcelii obișnuite, care este folosit pentru a introduce în corp proteina spike a coronavirusului.

Spre deosebire de vaccinurile AstraZenenca și Johnson&Johnson, cele produse de companiile Pfizer/BioNTech și Moderna, bazate pe tehnologia ARN mesager, nu folosesc acest sistem de livrare și, prin urmare, nu au fost raporate probleme legate de coagularea sângelui la persoane vaccinate.

Ciclul de viață al adenovirusului include infecția celulelor, intrarea ADN-ului adenoviral în nucleu și ulterior transcrierea genei de către gazdă. (…) Și exact aici se află problema: bucata virală de ADN nu este optimizată pentru a fi transcrisă în interiorul nucleului”, explică cercetătorii, preluați de B1.