Brexit-ul continuă să aibă consecințe negative pentru traficul de camioane: în Kent, în zona Canalului Mânecii, zonele de odihnă și benzinăriile sunt supraaglomerate, iar situația șoferilor de camioane devine din ce în ce mai tensionată, explică Revista Tranzit.

Numărul din ce în ce mai mare de camioane peste Canalul Mânecii, în zona Kent, pune deja probleme serioase de trafic pentru transportatori, dar mai ales pentru șoferi. Potrivit asociației Unite Union, deja sunt rapoarte potrivit cărora între șoferi au avut loc agresiuni.

Situația tensionată este provocată și de lipsa locurilor de parcare, cele existente, inclusiv cele din benzinării, fiind insuficiente pentru numărul actual de camioane, ceea ce duce la imposibilitatea șoferilor de a-și face pauza, riscând amenzi foarte mari. Se pare că aceștia parchează acum chiar la intrarea pe autostradă sau pe bretele. Per total, tot acest haos are efecte înlănțuite, vorbim de blocaje de trafic pe rutele către portul de feribot Dover și Eurotunnel.

Un prim efect economic al Brexitului este faptul că transportatorii s-au întors cu mai puține mărfuri FMCG. Cel puțin așa a relevat statistica pe mele trei luni făcută de Federaţia industriei alimentare şi a băuturilor din Regatul Unit.

Comparativ cu primul trimestru din 2020, exporturile britanice de alimente şi băuturi către blocul comunitar au scăzut cu 47% în primele trei luni din acest an. Guvernul de la Londra a apreciat „că este prea devreme pentru concluzii ferme“ privind impactul pe termen lung al Brexitului iar pandemia a afectat cererea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here