Situație de groază luni dimineața, în trenul 1654 al CFR Călători, pe ruta Suceava-București, un drum oricum foarte lung și extrem de dificil și obositor, mai ales pentru pasagerii în vârstă, pentru cei cu diverse afecțiuni și pentru copii.

Oprire de groază – și de lungă durată – în noapte

Vă imaginați ce se poate întâmpla în sufletele acelor oameni, mai ales atunci când se trezesc că au rămas ”înțepeniți” în câmp, fără nicio posibilitate de a afla ceva concret, cu atât mai puțin de a face ceva. Este exact cazul trenului 1654, care s-a oprit brusc și mai mult decât îngrijorător, timp de aproape 3 ore, fără ca pasagerii să primească vreo informație exhaustivă sau măcar coerentă.

Iar a vorbi în cazul nostru de ruta Suceava-București – care, sigur, în cele din urmă, după ”lupte seculare”, a fost ”realizată” – e mai degrabă o glumă sinistră sau o figură de stil, de vreme ce trenul, abia plecat în plină noapte din ”Cetatea de Scaun” a Sucevei, s-a oprit intempestiv din drum și s-a blocat total la nici 30 de minute de mers, undeva între stațiile Verești și Lipeni, așadar la mică distanță de punctul de plecare.

Oricât am respecta firma care cheamă CFR Călători, și chiar o respectăm, am folosit cu toții trenurile ei și face parte din viața noastră, oricât am încerca să minimalizăm incidentul, e foarte greu de înțeles cum, la o distanță atât de mică de un municipiu important al României, o garnitură foarte cunoscută a putut să se blocheze în plin câmp și în plină noapte, fără a se putea lua nicio măsură care să ducă la o remediere a situației, nu s-a putut trimite nimic de la Suceava pentru a interveni mai rapid, iar trenul să stea atât de mult, cca 155-160 de minute, într-o zonă deloc prietenoasă și în întunericul rece și înfricoșător al nopții.

Întrebări fără răspuns și panica la ea acasă

Nu mai punem la socoteală faptul că mulți dintre numeroșii călători s-au deshidratat în orele interminabile de așteptare, au tremurat de teamă și de frigul adus de vremea nefavorabilă, gândind și întrebându-se dacă nu cumva vor rămâne acolo toată noaptea, compromițându-și grav activitățile planificate în București, la început de săptămână. Și nu era numai asta. O oprire neașteptată, dar de numai, să zicem, 30-40 de minute ar fi fost mult mai ușor suportabilă, dar aproape 3 ore în întuneric și nemișcare pot fi în măsură să zguduie până și psihicul cel mai solid!

Nu ne putem imagina ce au putut răspunde părinții atunci când copiii, obosiți, înfrigurați și, mai ales, speriați, au întrebat de ce nu mai merge trenul și ce se va întâmpla cu ei! Tot așa cum nu am fi dorit deloc să ne aflăm în pielea unor bătrâni fără însoțitori, cu posibile boli cronice, sau în aceea a unor femei obligate de varii împrejurări să călătorească singure.

Și să nu uităm că în timpul staționării oricărui tren este strict interzisă folosirea grupurilor sanitare. sanitare.

Într-un tîrziu, cu chiu, cu vai, trenul a plecat, dar numai după ce a fost înlocuită locomotiva, iar sosirea programată pentru 7:16 AM la București Nord, s-a amânat pentru un moment situat undeva în jurul orei 10 sau chiar mai mult.

S-au vehiculat mai multe variante, cum că de vină ar fi fost vremea nefavorabilă, ploile și furtunile din ultimele ore și zile. Dar asta ar fi însemnat ca MAI TOATE trenurile României să aibă întârzieri masive în aceste zile, ceea ce, desigur, nu s-a întâmplat.

S-a invocat și afectarea echipamentului electric al locomotivei, fapt absolut plauzibil, dar nu se știe nimic oficial și sigur, nici măcar în acest sens. Iar cu integritatea psihică și emoțională, cu atacurile de panică ale oamenilor nu are dreptul nimeni să se joace!

CFR Călători nu a emis până la ora redactării acestor rânduri niciun comunicat oficial de presă. Parcă am fi în Zona Crepusculară. Nimeni nu știe nimic sigur, dar oamenii și-au luat papara!

Din nou comisii și ”comiții” de anchetă, probabil interminabilă

Magnanews a reușit să ia legătura cu purtătorul de cuvânt al CFR Călători, domnul Adrian Vlaicu. Acesta a avut o reacție ce poate fi apreciată ca binevoitoare, pentru care îi și mulțumim, însă nu a putut lămuri mai nimic în termeni foarte fermi, anunțându-ne doar că s-a constituit deja o comise de anchetă la nivelul CFR SA și CFR Călători. Și că ar fi vorba de un deranjament la rețeaua de contact cu afectare echipament electric. Dar atât de mult să dureze remedierea unui … contact? Fie el și ”rețea”?

Iar aceste comitete, comisii și comiții sunt ceva foarte obișnuit în România, care, adesea, mai mult încurcă și ”îngroapă” problemele decât să le rezolve!

Să fi fost de vină condițiile atmosferice, cu ploi și furtuni? Nu pare în acest caz.

Iar de vechimea uluitoare a infrastructurii, a echipamentelor tehnice și a garniturilor nu prea se vorbește. Sau chiar deloc. Sunt unele vagoane vechi de multe, foarte multe zeci de ani. Nu le mai schimbă nimeni? Se transmit, pur și simplu, de la o guvernare la alta și/sau de la un partid la altul. DAR NIMENI NU FACE NIMIC.

Așteptăm vreo nenorocire, vreun dezastru feroviar cu morți și răniți grav, ca să ne urnim din fixismele și imobilitatea tipic românești? Ar fi cumplit și jalnic să se întâmple așa.

ȘI TOTUȘI SOLICITĂM, ÎN CONTINUARE, PUNCTUL DE VEDERE OFICIAL ȘI EXHAUSTIV AL CFR SA ȘI CFR CĂLĂTORI!

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here