Organismele de reglementare a concurenţei din Uniunea Europeană urmează să ia în vizor, din nou, motorul de căutare online Google prin lansarea unei investigaţii asupra practicilor sale de publicitate digitală, au declarat pentru Reuters surse care au adăugat că ancheta va fi lansată până la finele anului.

O anchetă a Comisiei Europene ar putea reprezenta o ameninţare pentru Google, care anul trecut a realizat venituri de 137 miliarde de dolari de pe urma publicităţii digitale, mai mult decât orice altă companie din lume.

Mesajele publicitare pe toate platformele sale, inclusiv motorul de căutare, YouTube şi Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările şi profiturile realizate de Google, potrivit TVR. Aproximativ 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web şi aplicaţiile lor.

Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 de miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume, pentru că acesta şi-a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online, smartphone-urile Android şi publicitatea online.

Potrivit unui chestionat trimis rivalilor Google şi terţelor părţi la începutul acestui an, chestionar consultat de Reuters, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agenţiilor de publicitate sau agenţiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here