Campania de informare pentru vaccinarea anti-Covid în România nu a reușit să convingă persoanele indecise, așa că, din acest punct de vedere poate fi considerată un eșec, a declarat la emisiunea la emisiunea „În fața ta”. Radu Ţincu, medic de Terapie Intensivă-Toxicologie la Spitalul Floreasca din București. Medicul a subliniat că nu poate fi asumat ca un succes faptul că s-au imunizat cei care oricum voiau să o facă.

În ceea ce privește lipsa de interes a persoanelor la vaccinare în ultima perioadă, medicul Radu Țincu a spus că autoritățile trebuie să regândească strategia de informare.

„În prima etapă nici nu știu dacă era nevoie de o campanie atât de intensă de informare, era un procent de populație care în mod natural s-ar fi vaccinat.

Cred că tocmai acum când au rămas cei împotriva vaccinării și cei indeciși era nevoie de o campanie de informare care să înlăture aceste temeri.

În prima etapă a fost o campanie care a mers foarte bine, nu pentru că ținea de gestionarea campaniei, ci pentru că era dorința de vaccinare.

Dacă ne uităm cum a fost organizată, cu centrele de vaccinare, cu modalitatea ușoară e vaccinare, lucrurile au mers bine,

Dar nu a mers bine campania de informare, nu s-a reușit să se aducă la vaccinare persoanele indecise, aici era marea artă a campaniei, a afirmat medicul de la Spitalul Floreasca.

El a explicat care au fost problemele în comunicare și de ce nu au putut fi convinși cei care nu au dorit să se imunizeze sau cei care nu erau încă hotărâți.

„Cea mai mare parte a campaniei s-a bazat pe informații emoționale, dar mulți oameni nu aveau probleme emoționale de rezolvat, ci anumite nelămuriri informale. Așadar, campania trebuia să cuprindă informații științifice, dincolo de beneficiile de zi de zi.

Apoi, campania trebuia să fie transferată la autoritățile locale, care să își coopteze cetățenii. Era clar că primarul dintr-o comună, împreună cu medicul, vor avea un impact mai mare la oameni decât premierul sau orice medic de la București. Era nevoie de apropierea dintre autoritățile locale și cetățeni.

Apoi, s-a folosit un mesaj trunchiat, care nu a fost adaptat. Mesajul central este general. Nu toți 20 milioane de oameni îl percep la fel, de aia transferul la autoritățile locale ar fi permis individualizarea mesajului în funcție de particularitățile zonei.

Dacă nu reușește să aducă la vaccinare persoanele indecise și dacă nu atingem pragul de 10 milioane de persoane vaccinate în toamnă, campanie e un eșec. Nu putem să ne asumăm cei care am comunicat că i-am convins pe cei care erau deja la coadă să se vaccineze. Campania ar fi trebuit să îi aducă pe cei indeciși la vaccinare”, a mai explicat medicul.

El a criticat și partea de informare privind vaccinarea adolescenților între 12 și 15 ani: „Nu am văzut campanie de informare pentru grupa de adolescenți, am aflat că s-a aprobat vaccinarea, dar nu a fost nicio campanie. Este clar că dacă ai rezistență la vaccinarea adulților, reținerea era și mai mare pentru copii”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here