Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că i-a interzis operatorului privat vinovat de accidentul de la Fetești să mai facă operațiuni de transport feroviar. Compania este Grup Feroviar Român (GFR).

„Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifică respectarea normelor de siguranță”, a mai transmis Drulă.

„CU SIGURANȚA FEROVIARĂ NU ARE NIMENI DREPTUL SĂ SE JOACE

Tocmai am încheiat o ședința de urgență cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele:

1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță.

2) Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță.

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora.

4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați.

Deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă. Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură.

În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată.

Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului.

Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinantare și pierderile cauzate de pandemie.

Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult că anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei.

Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor.

La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, a anunțat Drulă, pe Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here