Caută
Close this search box.

Jumătate dintre cele 13 vagoane răsturnate la Feteşti au fost ridicate

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, până la ora 19.00, în staţia Feteşti au fost ridicate şase din cele 13 vagoane de marfă răsturnate, componente din compunerea celor două trenuri de marfă – boghiuri şi osii -, bucăţi de şină de cale ferată ruptă în urma ciocnirii celor două trenuri de marfă şi se acţionează cu cele două trenuri-macara pentru ridicarea locomotivei.

Conform unui comunicat remis Agerpres, intervenţiile din staţia Feteşti implică operaţiuni de amploare cu cele două trenuri-macara, utilaje de mare tonaj cu o capacitate de 125 tone, respectiv, 250 tone, cu care se acţionează pentru ridicarea locomotivei, şase vagoane fiind deja ridicate din gabaritul căii ferate.

După ridicarea tuturor vagoanelor de marfă, din compunerea celor două trenuri de marfă, personalul Secţiei Linii al SRCF Constanţa va începe lucrările pentru refacerea infrastructurii şi suprastructurii feroviare grav avariate, iar echipele de la Electrificare vor acţiona pentru refacerea sistemului de alimentare cu energie
electrică, intervenţii care implică înlocuirea stâlpilor de înaltă tensiune, a firului de contact, precum şi a tuturor celorlalte componente ale sistemului de alimentare cu energie electrică, rupte sau avariate, în urma acestui eveniment feroviar.

„Menţionăm faptul că mobilizarea echipelor de intervenţie în staţia Feteşti a început la miezul nopţii, la faţa locului fiind prezenţi, la scurt timp după producerea evenimentului, reprezentanţii conducerii SRCF Constanţa care, după o primă evaluare, au activat personalul staţiei Palas, pentru îndrumarea, în staţia CF Feteşti, a primului tren-macara, cel de 125 de tone, dar şi personalul din dispeceratele de circulaţie, pentru reconfigurarea întregului grafic de circulaţie al trenurilor de pe magistrala Bucureşti – Constanţa, pe rute deviate, până la noi măsuri”, se menţionează în comunicat.

Astfel, primul tren-macara, cel de 125 de tone, a plecat din staţia Palas la ora 2.26, iar până la sosirea acestuia în staţia Feteşti, s-a acţionat cu o locomotivă a operatorului naţional de transport feroviar de marfă, pentru retragerea, în staţia CF Bărăganu, a vagoanelor de marfă rămase pe şină, astfel încât să fie asigurată zona necesară pentru accesul, montarea şi calarea utilajului de 125 de tone, care a fost pus în funcţiune la ora 5.26.

„În paralel cu toate aceste măsuri operaţionale necesare organizării intervenţiei, pentru ridicarea vagoanelor de marfă, au fost stabilite şi trasate graficele de circulaţie ale trenurilor spre şi dinspre Capitală, dar şi pentru trenurile cu alte destinaţii din ţară, pe cele două rute deviate.

Trenurile spre şi dinspre Litoral, care tranzitau Capitala, au circulat pe ruta deviată Feteşti – Movila – Ţăndărei, până la ora 8.07, când s-a asigurat gabarit pentru circulaţia cu tracţiune Diesel,
pe segmentul Ovidiu – Feteşti – Bărăganu”, precizează purtătorul de cuvânt al companiei, Oana Brânzan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri