Caută
Close this search box.

CL Sector 3 fortează mâna lui Negoiță: USR PLUS şi PNL vor creşterea transparenţei lucrărilor publice

robert negoiţă

Grupurile USR PLUS şi PNL au convocat o şedinţă extraordinară a Consiliului Local Sector 3, pentru miercuri, la ora 16.00, având un singur proiect de hotărâre pe ordinea de zi privind creşterea disciplinei şi transparenţei lucrărilor publice realizate de Primăria Sector 3.

Proiectul prevede crearea unei pagini de internet destinate monitorizării lucrărilor; amplasarea de panouri informative în locurile în care se efectuează lucrările; verificări ale lucrărilor în curs şi programate precum şi ale împrumuturilor/închirierilor de active sau personal; crearea unei aplicaţii informatice de sesizări anonime; un control tematic de la autorităţile statului.

Astfel, potrivit iniţiativei citate de Agerpres, Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Informatizare, va crea pe pagina de internet a primăriei o secţiune destinată monitorizării lucrărilor publice pe care le desfăşoară prin intermediul direcţiilor din cadrul Primăriei, celor subordonate primarului sau Consiliului Local, al întreprinderilor publice pentru care Sectorul 3 este autoritate publică tutelară, respectiv prin alte entităţi juridice. Acestea vor fi grupate pe trei categorii: lucrări finalizate, lucrări în desfăşurare, lucrări programate.

Cu cel puţin cinci zile lucrătoare înainte de începerea oricăror lucrări publice, Primăria Sectorului 3 va afişa în secţiunea destinată lucrărilor programate minim următoarele informaţii:

– Denumirea lucrării şi un identificator unic;
– Vedere de ansamblu asupra proiectului;
– Adresa, numărul cadastral şi numărul de carte funciară;
– Autorizaţia şi/sau decizia administrativă de începere a lucrării;
– Numărul actului administrativ sau al contractului în baza căruia sunt efectuate lucrările;
– Beneficiarul lucrării;
– Data de începere a lucrării;
– Data preconizată de finalizare a lucrării;
– Valoarea preconizată a lucrării;
– Executanţii lucrării;
– Persoana din cadrul Primăriei Sector 3, cu date de contact, responsabilă de monitorizarea desfăşurării lucrării.

În cazuri excepţionale, când se impun lucrări urgente şi termenul de cinci zile nu poate fi respectat, lucrarea va fi înregistrată în sistem la momentul deciziei, în niciun caz ulterior începerii acesteia.

Înainte de începerea lucrării, executantul acesteia se va asigura că există panou informativ la locul respectiv şi va obţine de la responsabilul de monitorizarea lucrării din primărie o confirmare că informaţiile de pe panou corespund cu cele de pe pagina de internet a primăriei.

Totodată, Primăria Sectorului 3, prin directorul Direcţiei de Administrare a Domeniului Public, directorul Direcţiei de Investiţii şi Achiziţii, directorul general al Direcţiei Generale de Salubritate şi toate întreprinderile publice unde Sectorul 3 este autoritate tutelară vor declanşa imediat o verificare a lucrărilor în curs şi programate precum şi a împrumutului/închirierii de active sau personal.

În cazul identificării de lucrări, împrumuturi/închirieri de active/personal care nu respectă prevederile legale în vigoare sub orice formă, inclusiv sub aspectul deciziilor administrative, vor întrerupe lucrările/împrumuturile/închirierile respective până la aducerea în legalitate.

Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Informatizare, va crea o aplicaţie informatică de sesizări anonime în care se pot semnala nereguli referitoare la disciplina lucrărilor publice ale Primăriei Sector 3. Direcţia Corp Control va prezenta lunar Consiliului Local situaţia sesizărilor.

De asemenea, Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Corp Control, va solicita în numele Consiliului Local până la data de 16 august un control tematic de la autorităţile statului privind existenţa şi legalitatea procedurilor de desfăşurare a lucrărilor publice ale Primăriei Sector 3, cât şi modul de aplicare al acestor proceduri.

„În solicitarea controlului va fi exprimată specific îngrijorarea Consiliului Local privind: modul în care se respectă separaţia puterii de decizie; existenţa şi funcţionarea mecanismelor de control şi echilibru”, prevede documentul.

În referatul de aprobare, se reaminteşte că pe 2 august, în timpul unor lucrări din apropierea Bibliotecii Naţionale, a avut loc un accident de muncă soldat cu două decese.

„Din presă şi din mediul on-line am aflat că lucrările sunt efectuate de Primăria Sectorului 3 prin Direcţia de Administrare a Domeniului Public şi societăţi la care Sectorul 3 este autoritate publică tutelară, posibil fără autorizaţii şi fără măsurile elementare de siguranţă în muncă”, precizează sursa citată.

Consilierii adaugă că, deşi au solicitat o întâlnire cu primarul, pentru a obţine informaţii suplimentare, aceasta nu a avut loc. Aceştia invocă şi alte cazuri în care nu au primit informaţiile cerute în legătură cu lucrările efectuate în zona Esplanada sau la Parcul Acvatic Pantelimon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri