Personalul din casele teritoriale de pensii va fi suplimentat cu 1.000 de posturi, pe perioadă determinată, până la 31 decembrie 2022, pentru evaluarea dosarelor de pensii, a anunţat, miercuri, ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Procesul de evaluare a celor aproximativ 5 milioane de pensii din sistemul public va sta la baza recalculării ulterioare a pensiilor, după o nouă formulă care să înlăture inechitățile din prezent, astfel încât, pentru contribuții egale, pensiile să fie egale indiferent de gen sau de data ieșirii la pensie, transmite Guvernul, într-un comunicat de presă.

Ordonanța de urgență adoptată miercuri stabilește selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare și 200 cu studii liceale, care vor desfășura activitatea în baza unor contracte individuale de muncă încheiate pe perioadă determinată, până la 31 decembrie 2022.

„Ne-am asumat, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență, să finalizăm procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii până la sfârșitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgentă de suplimentarea personalului din casele de pensii din toată țara.

Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapă esențială a procesului de reformă, pentru că ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din România conform noii legi pe care o avem în lucru.

Vrem să respectăm calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru că au fost deja prea mulți ani în care pensionarii au avut de suferit”, a declarat Raluca Turcan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here