Facebook a anunţat că ia noi măsuri împotriva ştirilor de tip clickbait şi împotriva postărilor „senzaţionale”, scrie Hotnews.
Facebook spune că va „retrograda” în News Feed-ul utilizatorilor aceste postări.
Măsurile sunt luate în contextul în care Facebook a fost criticat în ultimele luni pentru lipsă de transparenţă, iar oamenii s-au plâns că fluxul de postări este aglomerat.
Ce postări vor fi „retrogradate” pe Facebook:
– Postările de tip clickbait care duc la articole ce creează aşteptări false, dar şi cele cu titlul de genul „N-ai să crezi niciodată ce…”
– Postările în care unii utilizatori doresc like-uri, comentarii sau tag-uri fără a fi vorba de un subiect serios. Rămân evidenţiate, în schimb, postările în care se cer strângeri de fonduri sau anunţurile despre găsirea unui om dispărut
– Link-uri către pagini încărcate de reclame
– Link-uri care cer informaţii personale ale utilizatorilor înainte de a afişat conţinutul
– Pagini de tip spam
– Video-urile care sunt de slabă calitate sau care sunt prea statice
– Comentariile care au şanse mari să fie raportate de utilizatori sau ascunse
– Pagini care îşi cresc artificial engagementul şi reach-ul pe Facebook
– Postările de la utilizatorii care fac spam-uri în grupuri
– Postări de la pagini care şi-au „umflat” în mod artificial distribuţia pe Facebook, după ce şi-au creat conturi false
– Postări de la publicaţii în care utilizatorii nu au încredere
– Link-urile către domeniile care au foarte puţin conţinut original şi care au copiat textele de pe ale site-uri
– Conţinut despre care organizaţiile de fact-checking au spus că este fals
– Conţinut de la profiluri, pagini sau grupuri care au încălcat în repetate rânduri standardele Facebook
Important: pe lângă postările de tip clickbait şi cele senzaţionaliste, Facebook va „retrograda” şi articolele de presă care nu au autor, după cum a menţionat în comunicatul difuzat de companie.