Caută
Close this search box.

Primii turiști spațiali ai capsulei SpaceX s-au întors pe Terra, după trei zile petrecute în spațiu

Primii patru turişti spaţiali ai navetei SpaceX au revenit pe Terra, după ce au petrecut trei zile în spaţiu. Capsula Dragon a amerizat în Oceanul Atlantic, în largul coastelor Floridei. Este prima misiune orbitală din istorie fără astronaut profesionist la bord.

Capsula Dragon a rezistat la reintrarea în atmosferă datorită scutului său termic, după care căderea sa a fost frânată de patru paraşute uriaşe. Amerizarea în Oceanul Atlantic, în largul coastelor Floridei, a avut la ora prevăzută, 23.06 GMT (19.06 ora locală).

„A fost o călătorie deosebită pentru noi şi asta abia începe”, a spus căpitanul, miliardarul Jared Isaacman, la scurt timp după amerizare, al cărui scop a fost să deschidă mai mult porţile spaţiului.

O navă a companiei SpaceX a recuperat apoi capsula, înainte ca trapa să fie deschisă. Cei patru pasageri, cu zâmbete până la urechi şi fluturându-şi braţele în aer în semn de bucurie, au ieşit după aceea unul câte unul.

Ei urmau să fie transportaţi cu elicopterul la Centrul Spaţial Kennedy, de unde au decolat miercuri seara cu o rachetă Falcon 9, şi unde se vor reîntâlni cu familiile lor.

Jared Isaacman, în vârstă de 38 de ani, este patronul unei companii de servicii financiare şi un pilot experimentat. El a plătit SpaceX zeci şi zeci de milioane de dolari pentru a trăi aceste momente (preţul exact nu a fost dezvăluit), conform AFP, citat de Agerpres.

El a oferit trei locuri unor necunoscuţi: Hayley Arceneaux, asistentă medicală de 29 de ani devenită americanca cea mai tânără care a mers vreodată în spaţiu, Sian Proctor, o geoloagă de 51 de ani, şi Chris Sembroski, 42 de ani, un veteran al forţelor aeriene americane.

Misiunea Inspiration 4 a avut drept obiectiv să atragă finanţări de 200 de milioane de dolari pentru spitalul de copii St. Jude şi să studieze efectele spaţiului asupra acestui echipaj format doar din astronauţi amatori.

Cu toate acestea, scopul final este acela de a demonstra că, odată cu lansarea în cursa pentru turismul spaţial a unor companii private precum SpaceX, sejururile în spaţiu sunt accesibile şi persoanelor obişnuite, chiar dacă rămân pentru moment rezervate celor mai bogaţi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri