Caută
Close this search box.

Al doilea Crăciun în pandemie. Shopping online vs. shopping în magazine fizice

crăciun în pandemie

Al doilea Crăciun în pandemie arată care sunt modificările comportamentale de shopping ale românilor. O parte din cumpărăturile pe care l fac ei s-au mutat în mediul online.

Bugetul mediu de Sărbători este de 1.315 de lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de lei (55%), cadourile 487 de lei (32%) și pentru decorațiuni sunt alocați 148 de lei (13%).

Persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, urmate de persoanele peste 55 de ani, alocă cei mai mulți bani pentru mâncare – 806 de lei, respectiv 728 lei.

O treime dintre respondenți (36%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu 31% în anul precedent. Așadar, față de anul trecut, trendul se menține constant, cu o ușoară creștere a procentului (5%), iar românii se arată tot mai deschiși spre varianta online.

Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 57% dintre români au declarat că vor rămâne acasă. Doar 17% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 13% afirmă că și-ar vizita rudele din afara localității.

Mai jos, stiul Reveal Marketing Research complet.

Sărbătorile de iarnă arată diferit și anul acesta. Nu doar pentru români, dar și pentru întreaga lume. Un nou studiu Reveal Marketing Research arată care este comportamentul românilor de sărbători în 2021.

Din studiul care analizează comportamentul de consum al românilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă din acest an, rezultă că bugetul mediu este de 1.315 de lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de lei (55%), cadourile 487 de lei (32%) și pentru decorațiuni sunt alocați 148 de lei (13%). Persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, urmate de persoanele peste 55 de ani, alocă cei mai mulți bani pentru mâncare – 806 de lei, respectiv 728 lei.

Totodată, în baza răspunsurilor oferite de participanții la studiu, persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani reprezintă „segmentul cel mai cheltuitor”, cu un buget total pentru sărbători de 1.507 lei. La polul opus se regăsește generația Z (18 – 24 ani) potrivit căreia, bugetul de sărbători se ridică la 1.051 de lei.

Shopping online vs shopping în magazine fizice

O treime dintre respondenți (36%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu 31% în anul precedent. Așadar, față de anul trecut, trendul se menține constant, cu o ușoară creștere a procentului (5%), iar românii se arată tot mai deschiși spre varianta online.

De asemenea, 64% din totalul respondenților continuă să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hypermarket, piață), potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere a numărului românilor care declară că fac cumpărături din magazine fizice, comparativ cu 2020 când optau pentru această modalitate în proporție de 69%.

Fenomenul poate fi explicat de faptul că, activitatea în magazinele fizice, precum mall-urile, este permisă în mod gratuit doar persoanelor vaccinate.

Unde își petrec românii sărbătorile în 2021?

Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 57% dintre români au declarat că vor rămâne acasă. Doar 17% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 13% afirmă că și-ar vizita rudele din afara localității.

De asemenea, doar 4% dintre respondenți au afirmat că intenționează ca de sărbători să meargă în vizită la prieteni în localitate. Cel mai mic procent se observă în cazul celor dispuși să călătorească în afara țării de sărbători: doar 1% dintre români au optat pentru aceasta variantă.

Ce cadouri preferă românii să primească anul acesta?

În ceea ce privește cadourile, 4 din 10 romani spun ca nu își doresc ceva anume. Potrivit datelor Reveal Marketing Research, 24% dintre români preferă să găsească sub brad parfumuri și haine. Apoi, 17% din totalul respondenților au bifat varianta cosmeticelor drept cadou dorit de Crăciun.

Opțiuni la fel de populare sunt și gadget-urile (smartphone, tableta, smartwatch, etc) – 16%, electronicele (14%) și bijuteriile (13%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri