Arena Națională ar putea urma exemplul stadioanelor occidentale care poartă numele unor companii puternice pentru a obține sponsorizări.

USR Plus București a cerut lui Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, schimbarea denumirii arenei.

Cel mai mare stadion al țării găzduiește meciurile naționalei, Rapidului și ale echipei lui Becali, concecerte, concursuri, însă în ultimii doi ani, Arena Națională a ieșit pe pierderi.

„USR PLUS București solicită primarului general scoaterea la licitație a numelui Arenei Naționale

Grupul USR PLUS din Consiliul General a înaintat o solicitare primarului prin care să fie suplimentate veniturile generate de municipalitate prin scoaterea la licitație a denumirii Arenei Naționale, o practică deja recunoscută internațional, pentru a acoperi din cheltuielile de operare ale arenei și pentru a reduce presiunea pe bugetul local.

Arena Națională este una dintre clădirile valoroase din patrimoniul Capitalei, cu un cost de construcție și amenajare ce a depășit suma de 200 de milioane de euro. Conform rezultatelor financiare din anul 2019, arena a costat municipalitatea aproximativ 19 milioane de lei și a generat venituri de doar 3 milioane de lei, o pierdere de aproximativ 16 milioane de lei în anul respectiv. În anul 2020, an de pandemie, pierderile au ajuns la 22 de milioane de lei.

Avem exemplul orașelor mari, precum München și Frankfurt, care atrag sponsorizări de 6, respectiv 5,5 milioane de euro anual prin acest mecanism. Considerăm că și Bucureștiul ar putea avea de câștigat în urma unui astfel de parteneriat cu mediul privat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.