Caută
Close this search box.

Austostrada A7 se duce pe apa sâmbetei. Trăiască frâna CNAIR

autostrada a7

România are la dispoziție un buget uriaș, pentru proiecte de infrastructură, prin PNRR, dar riscă să piardă sute de milioane de euro, din cauza noii conduceri a CNAIR.

Noua conducere a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR), instalată de fostul premier Florin Cîțu, după demiterea Marianei Ioniță, nu înaintează deloc în realizarea A7, cea mai modernă autostradă proiectată în România și cel mai important dosar al României, în bugetul pe infrastructură din PNRR.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul lui Cătălin Drulă, prezintă tabloul sumbru al proiectului autostrăzii A7:

„AUTOSTRADA A7: CUM PUNE ÎN PERICOL DIRECTORUL CNAIR CEL MAI MARE PROIECT RUTIER PNRR DIN EUROPA

Cristian Pistol este directorul CNAIR instalat după plecarea ministrului Cătălin Drulă.

În doar 4 luni, contra-performanța lui Pistol a ajuns să pună în pericol calendarul autostrăzii A7. Omul nu reușește să miște NIMIC pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră al României și al întregii Europe cu finanțare din PNRR.

După lungi și dure negocieri cu Comisia Europeană în 2021, A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani a primit undă verde la finanțare: 320km de autostradă, un proiect de 3 miliarde de euro.

Apropo, știați că, România primește cea mai mare sumă din întreaga Europă pentru autostrăzi din PNRR? N-a fost ușor, dar cu multă muncă, împreună cu Cătălin Drulă, am reușit să-i convingem pe cei de la Comisia Europeană.

În iunie am lansat licitația de lucrări pentru primul sector Ploiești – Buzău (pe care s-au depus ofertele la început de septembrie), iar celelalte sectoare până la Pașcani le-am lăsat la peste 90% stadiu pe contractele de proiectare. Plănuiam lansarea licitațiilor de execuție până la final de 2021.

Din septembrie, după schimbarea ministrului și a conducerii CNAIR, lucrurile au deraiat.

Domnul Pistol n-a fost în stare nici măcar să anunțe câștigătorul pe sectorul Ploiești – Buzău în decembrie, așa cum trebuia. Deocamdată, a amânat pentru final de februarie, dar la cum se mișcă lucrurile și acest termen pare în pericol și probabil ne paște o nouă amânare.

Iar din celelalte tronsoane, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani, NICIUNUL nu a fost scos încă la licitație pentru execuție.

Vă reamintesc că PNRR-ul e bazat pe ținte foarte precise: jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 și proiectele finalizate integral în 2026.

Acest calendar e acum pus în pericol de incompetența unui manager parașutat politic într-un post prea mare pentru priceperea sa.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri