Caută
Close this search box.

Trecerea frontierei, de către transportatorii profesionişti, se va menționa manual, în tahograf

tahograf

Ca parte a aplicării treptate a Pachetului de Mobilitate, pe 2 februarie 2022, va intra în vigoare o prevedere importantă, care va afecta şoferii profesionişti, angajaţi de transportatorii rutieri internaționali.

De la acea dată, șoferii vor trebui să indice fiecare punct de trecere a frontierei, pe tahograful lor digital.

Dispozitivele de ultimă generație fac acest lucru automat, dar în cazul în care camionul are o versiune anterioară șoferul va trebui să noteze ora trecerii frontierei, la un punct de oprire cât mai apropiat de graniță.

Dacă trecerea frontierei va avea loc în timp ce camionul se îmbarcă într-un tren sau feribot, înregistrarea manuală va trebui să aibă loc în portul sau în terminalul de sosire. Această obligație este deja în vigoare din august 2020, pentru vehiculele comerciale echipate cu tahograf analogic, explică Revista Tranzit.

Această măsură face parte din măsurile de combatere a cabotajului rutier ilegal. Înregistrarea fiecărei treceri a frontierei servește de fapt pentru a permite organelor de control să verifice respectarea numărului maxim de operațiuni de cabotaj permise (reamintim că aceste reguli se vor modifica în cursul acestui an), dar și să verifice dacă vehiculul a respectat obligația de întoarcere periodică în țara în care își are sediul compania, care va intra și ea în vigoare până la sfârșitul lui februarie 2022.

De asemenea, menționarea codului de țară pe tahograf facilitează și controlul pe detașarea șoferilor, care trebuie remunerați în conformitate cu acordurile colective de muncă ale șoferilor din țara de detașare. Această manipulare suplimentară nu scutește de necesitatea validării codului de țară la sfârșitul serviciului.

Procesul este simplu, precizează site-ul www.guideduchrono.com. Dacă nu se indică altfel pe dispozitivele mai recente, pentru a selecta țara, cu Stonerigde, în meniu accesați Locații, apoi Locuri de sosire. În cazul unui dispozitiv VDO se accesează Entry, apoi țara de intrare.

Când trecerea frontierei are loc la bordul unui feribot sau a unui tren, șoferul introduce simbolul țării în port sau în stația de sosire. Nu este prevăzută nicio derogare, nici pentru tranzit sau curse bilaterale.

Conducerea unui autovehicul cu disc de hârtie (cele care au mai rămas!) nu îi scutește pe şoferii profesionişti de această obligație. Fața discului este rezervată locațiilor de inițiere și încheiere a serviciului (inclusiv coduri de țară), iar pe spate pot fi indicate codurile țărilor traversate, precum și ora de deschidere a tahografului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri