Caută
Close this search box.

EXCLUSIVITATE. Războiul pensiilor, TAINA CUMPLITĂ a taloanelor, meciul real Violeta Alexandru-Marius Budăi și cine este Adrian Stoica!

Despre pensiile românilor se vorbește non-stop, zi și noapte, fără încetare. Și pe bună dreptate. Este unul din subiectele cele mai delicate și mai importante ale momentului, subiect de care pot depinde destinele multor politicieni și mai ales ale multor PARTIDE.

Ei bine, pentru a verifica totul la modul foarte concret, MagnaNews a lăsat la o parte vorbele, presupunerile și bănuielilor, analizând câteva cazuri cât se poate de concrete și reale.

Și de unde să iei aceste cazuri, dacă nu din cea mai mare metropolă a României, locul unde se dă ora exactă în tot ce este important în România, adică din București.

Zis și făcut. Redactorii noștri au abordat cu toată seriozitatea una din casele de pensii – nu știm dacă este cea mai mare -, oricum, considerată între cele mai reprezentative, aceea care se ocupă de câteva din cele mai cunoscute și populate cartiere ale Bucureștilor: Drumul Taberei, Militari, Ghencea, Giulești, Regie și Crângași.

Ce și cum a fost în 2020, pe vremea Violetei Alexandru

Chit că era deja pandemie, chit că erau deja mari probleme și numeroase restricții, treaba la casa de pensii a Sectorului 6 mergea atunci – și nu a trecut mult timp – precum UN CEASORNIC ELVEȚIAN, ADICĂ perfect, ÎN VARA LUI 2020, PE VREMEA MINISTRULUI VIOLETA ALEXANDRU.

Mai multe persoane, care urmau să iasă la pensie în vara anului 2020, așadar care chiar avea treabă foarte serioasă și nu s-au ”plimbat” aiurea pe acolo, au acceptat să ne transmită părerile lor despre serviciile oferite de instituția de pensii de la Complexul ”Orizont” din Drumul Taberei.

Și parcă nu ne-a venit a crede. Totul a fost aproape perfect, ba chiar, într-un anumit caz, chiar perfect. Aproape de necrezut în România. Așadar: toți și-au rezolvat problemele exact cum scrie la carte, fără niciun fel de rugăminți, intervenții sau ”atenții”. Nimic, doar treabă concretă, profesionistă și eficientă.

Oamenii aceia și-au depus dosarele, le-au înaintat fără probleme (chiar ajutați consistent de cei de acolo, parcă erau într-un film frumos!), apoi au primit răspunsurile, adică deciziile de pensionare, în mai puțin de 30 de zile! Fiecare și-a urmat cursul firesc, rapid, iar oamenii se cruceau de cât de mult bine a căzut pe capul lor, mai ales că li s-a aplicat prompt și operativ inclusiv celebra creștere a pensiilor de 14 la sută, aceea de la 1 septembrie 2020!

Mai mult decât atât: un bărbat al cărui caz se anunța a fi ceva mai complicat datorită unor particularități asupra cărora nu putem insista aici, ne-a declarat că nu s-ar fi așteptat NICIODATĂ la o rezolvare atât de rapidă, de coerentă, cu multă eleganță relațională și cu finalizare promptă, în litera și spiritul legii – în TOTALITATE! Numele consilierului respectiv, care a rezolvat atât de bine cazul persoanei la care ne-am referit (și, probabil, multe alte cazuri despre care nu știm), este ADRIAN STOICA și merită din plin a fi consemnat aici. Nu știm dacă ADRIAN STOICA mai lucrează acolo, la Casa de pensii Sector 6, foarte bine-ar fi să mai lucreze, spre folosul celor ce ajung acolo cu atât de multe și importante probleme!

Ar mai trebui adăugat, cu sincere și multe felicitări, și numele directorului din 2020 al respectivei case de pensii bucureștene, cel (cea) care a și semnat amintita decizie, la care a lucrat atât de eficient Adrian Stoica.

Este vorba de NELIA BÂRSĂȘTEANU, o persoană cu mare și fructuoasă experiență în activitatea de muncă, pensii și protecție socială, care este și Director General adjunct al Casei de Pensii a Municipiului București. Multe felicitări, cum notam mai sus, pentru ce am văzut ân 2020 și probabil că nu numai atunci! Nu știm dacă lucrează și acum tot acolo (între timp am aflat că mai lucrează, însă nu știm de ce nu se mai vede acest lucru!), dar ar fi un lucru bun și în interesul pensionarilor, dar, atenție!, CU UNICA ȘI MAREA CONDIȚIE CA LUCRURILE SĂ DECURGĂ  LA FEL CA ACUM 2 ANI. Pentru că Directorul executiv Nelia Bârsășteanu a dovedit în 2020 (și nu numai atunci) că are această abilitate atât de mult dorită de toți cei ce ajung acolo.

Am amintit mai sus de ADRIAN STOICA, dar asta nu înseamnă că acolo nu erau, în 2020, și alți lucrători (consilieri) cu publicul care își făceau treaba foarte bine. Ar trebui să mai existe și acum, numai că acum, în primele două luni ale anului de grație 2022, lucrurile stau cu totul altfel, de parca instituția de la ”orizont” s-ar fi mutat în altă galaxie! Veți vedea mai jos: așteptări interminabile, dezinteres al lucrătorilor, lipsă aproape totală de solicitudine sau interes pentru a rezolva problemele oamenilor, ghișee mult mai puține care funcționează etc etc.

Altfel spus, ȘOC și GROAZĂ! Da, chiar acum, sub conducerea noului ministru Marius Budăi, care are marele merit de a se fi luptat enorm pentru majorarea pensiilor din ianuarie 2022, dar care pare să NU MAI COBOARE DELOC PE LA NIVELUL CASELOR DE PENSII și SĂ NU ȘTIE MAI NIMIC DIN CE SE ÎNTÂMPLĂ PE ACOLO.

Ce se întâmplă azi, pe vremea ministrului Marius Budăi !!!

Din păcate, lucrurile arată azi cu totul și cu totul altfel, ca și cum ar fi căzut o bombă pe acolo. DIN PĂCATE, pentru că potențial este din plin, de la director până la ultimul angajat. Iată ce ne-au spus pensionarii care au mers chiar zilele acestea la complexul Orizont:

  1. Se stă în sala de așteptare – unde sunt și ghișeele – mult mai mult înainte de a ajunge la unul din cele doar 3 ghișeu, iar acolo, când ajungi, ai surpriza să constați că lucrătoarea respectivă tocmai ce s-a ridicat și a plecat la o mică șuetă ”prin zonă”. Și iar aștepți, și aștepți, și aștepți … pentru că nu ai ce face și nici nu ai ce spune, ca nu cumva să stârnești furia cuiva și atunci vai și amar de ipotetica rezolvare a problemei tale!
  2. Din cele 3 ghișee din încăperea principală (în față, cum se intră acum), DOAR UNUL SINGUR ESTE DE REGULĂ FUNCȚIONAL, la celelalte două domnind o liniște și pace desăvârșite, de unde și lungile intervale de așteptare, în care ți se poate face și rău în sala respectivă, că tot nu mișcă nimic. Așa ne-a spus cel puțin – și nu avem motive să nu îl credem – omul care a fost super-fericit în 2020, când dosarul îi încăpuse pe mâinile lui Adrian Stoica. Dar în 2020 lucrau, permanent, TOATE GHIȘEELE, 3 sau 4, permenent, rețineți, nu pleca nimeni de acolo, și erau și altfel dispuse acele ghișee, înt-un mod mult mai eficient, nu PE O SINGURĂ PARTE, ca acum
  3.  Pensionarul de care vorbim a stat în ianuarie 2022 să aștepte aproape o oră, cu masca pe față și cu tensiune LA PROPRIU ȘI LA FIGURAT, că, deh, lucra doar un ghișeu din 3, iar Adrian Stoica nu mai era acolo. Desigur, nu mai era nici Violeta Alexandru, iar Mariusică Budăi, în afară de vorbăria cu păriunții și bunicii noștri, se pare că HABAR NU ARE DE CEEA CE SE ÎNTÂMPLĂ CU CETĂȚEANUL ”în teren”, la ghișeele durerii.
  4. Mai rău, pensionarul venise cu o doleanță banală, aceea de a primi talonul prin e-mail, pe cardul de pensii, deoarece, DIN CAUZA PANDEMIEI, nu mai locuiește EFECTIV la adresa din București, unde sunt multe cazuri de Covid, urmând să revină doar DUPĂ ÎNCHEIEREA PANDEMIEI, așa cum recomandă și autoritățile. Evident, adresa de pe CIU e tot acolo, dar omul nu mai poate sta EFECTIV acolo și nu a stat pe întreaga durată a pandemiei, respectând îndrumările autorităților. Urmează să revină, desigur, dar până atunci nu mai primește niciun talon de pensie, iar cum Guvernul a stabilit prin OUG că se pot primi taloanele și prin format electronic (așa-numitele taloane mov), omul a venit, a completat un formular de la intrare, exact pe această temă, și a așteptat interminabil să meargă la ghișeu. La care ghișeu, funcționara în cauza l-a certat serios, iar formularul s-a dovedit a fi total inutil, ba chiar greșit tipărit, din start.
  5. DE CE SE MAI ȚINE ACOLO, la intrare, acel formular? CA SĂ ÎI ÎNNEBUNEASCĂ PE OAMENI? Ți cum se poate face, totuși, ca să se respecte un OUG și să se primească talonul de pensie pe e-mail, PENTRU CĂ TOTUȘI E ÎNCĂ PANDEMIE??? Omul a fost trimis cu grație la Casa Națională de Pensii, iar de acolo i s-au indicat un număr DE PAȘI FOARTE ALAMBICAȚI, MULȚI ȘI DIFICILI, practic imposibil de urmat, mai ales dacă nu ai o mașină performantă cu care să conbsumi zeci de litri de benzină!!! De ce? Pentru UN DREPT CONSFINȚIT DE GUVERN, LA IDEEA GUVERNULUI, NU A PENSIONARILOR???
  6. Unde sunteți, domnule ADRIAN FLOREA? Și mai ales unde sunteți și dvs, stimată și prețuită doamnă NELIA BÂRSĂȘTEANU, să mai faceți un miracol, CA ATÂTEA ALTELE, și să funcționeze acea casă de pensii ca în urmă cu doar un an și jumătate??? Păi nu e păcat să vă distrugeți firma, după ce nu de mult această firmă era de nivel REALMENTE occidental? CE S-A PUTUT ÎNTÂMPLA?

Poate vom afla de la însuși Marius Budăi… Chiar vă bateți joc de oameni?

Măcar atât … Domna-sa spune că e foarte deschis și dispus la dialog. Să vedem.

Un exemplu:

De ce ați mai stabilit prin OUG că taloanele se pot trimite și on line, domnule Budăi, dacă NIMENI, dar ABSOLUT NIMENI din sistemul păstorit de Dvs, dacă punerea în aplicare ați făcut-o NEVEROSIMIL DE COMPLICATĂ, ÎI PUNEȚI PE OAMENI PE DRUMURI, ÎN PANDEMIE, MAI ABITIR CA NICIODATĂ, și în plus nu știe nimeni din casele de pensii cum se face asta în mod concret – și îi mai și reped pe pensionarii care vin și întreabă???

Mai rău, domnule Budăi, nu vă merge deloc nu știu ce sistem informatic, astfel încât este inutil să mai vrea cineva să primească talonul on-line, așa s-a transmis la Casa de Pensii Sector 6!, ba chiar până și formularele prezente acolo, la intrarea în sediu, stau oamenii și le completează CA PROȘTII, pentru că mai apoi li se spune că … nu sunt bune, iar oamenii sunt trimiși să-și facă tot felul de conturi pe Net, ca și cum toți pensionarii ar fi specialiști de geniu în IT, gata să se angajeze la Microsoft? Chiar vă bateți joc de oameni? Și îi mai și trimiteți, obligatoriu, la Casa Națională de Pensii, pentru nu știu ce aprobări, una mai sinistră ca alta?

…Pentru că pensionarii vă sunt foarte recunoscători pentru mărirea de 10 la sută din ianuarie 2022, domnule Budăi – ar fi trebuit să fi fost de 26 procente, în fine -, oamenii vă mulțumesc și pentru proiectata nouă mărire din  septembrie 2022, dar știți bine treaba Dvs nu se oprește nici pe departe aici. Nici pe departe.

Așa cum nici noi nu ne vom opri aici.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri