CNN, despre aeroporturile aglomerate: În această vară, călătoriile vor fi un coșmar

Săptămâna trecută, pe aeroportul din Dublin, din cauza aglomeraţiei, peste 1.000 de persoane au pieredut avionul.

Situația a fost atât de haotică, încât guvernul l-a convocat pe directorul general al aeroportului pentru a veni cu un plan pentru restul verii, iar compania s-a angajat să plătească cheltuiala în plus a pasagerilor care au pierdut zborurile.

Dar din păcate, nu este vorba doar de Dublin. Operatorul aerian olandez KLM a încetat să mai vândă bilete timp de patru zile săptămâna trecută, ca urmare a haosului care a intervenit, pe parcursul lunilor aprilie și mai, la baza sa, aeroportul Schiphol din Amsterdam. KLM a oferit pasagerilor posibilitatea de a face o nouă rezervare, ca alternativă pentru a evita cozile lungi de la aeroport, relatează CNN.

Între timp, aeroporturile din Marea Britanie, inclusiv Manchester, Heathrow și Gatwick, sunt subiect zilnic pentru titlurile ziarelor din cauza cozilor care se întind uneori chiar și în afara clădirilor, din cauza bagajelor dispărute și a sutelor de zboruri anulate în special de British Airways, EasyJet și Tui, potrivit Digi24.

Directorul general al Ryanair, Michael O’Leary, a declarat săptămâna aceasta la postul de televiziune ITV că Marea Britanie ar trebui „să aducă armata” pentru a ajuta la diminuarea haosului.

Situația se extinde și dincolo de ocean. Zborurile din SUA sunt și ele grav afectate. Delta Air Lines a anulat peste 500 de curse în weekendul aglomerat de Memorial Day, în timp ce American Airlines a anulat peste 100 de zboruri numai în ziua de luni. Între timp, Delta a promis că va renunța la 100 de curse pe zi în această vară pentru a „minimiza întreruperile”, în timp ce compania JetBlue își reduce programul de zbor cu 10 la sută, iar Alaska Airlines cu 2 la sută.

Călătoriile, vara, sunt întotdeauna o provocare, dar călătoriile din acest an trec deja la un alt nivel. Experții spun că este o furtună perfectă: brusc, toți vrem să călătorim, dar companiile aeriene și aeroporturile au concediat personal în timpul pandemiei și acum se luptă să recruteze înlocuitori. Mai simplu spus: pur și simplu nu se pot descurca cu atâția călători dintr-odată.

Desigur, experții au avertizat de ceva timp în legătură cu această situație, dar acum cred că lucrurile se vor înrăutăți. Americanii, de pildă, sunt sfătuiți să nu călătorească în Europa în luna august, pentru că va urma „o vară nebună”.

Prețurile la benzină sunt în continuare ridicate, există o cerere record care solicită întregul sistem, iar companiile aeriene se confruntă cu o criză de personal, inclusiv de piloți, pentru că au fost preocupate, mai ales în ultimii doi ani, să-și reducă tot timpul costurile și au făcut concedieri. La fel și aeroporturile, astfel că principala cauză care provoacă perturbările este lipsa de personal.

În apărarea lor, companiile aeriene spun că au fost luate prea din scurt, că nu au fost anunțate cu suficient timp înainte în legătură cu reluarea călătoriilor. Pe de altă parte, ține și de managementul fiecărei companii în parte. Unele au reușit să se descurce și lucrurile merg bine, în timp ce altele se confruntă cu un dezastru total, arată un specialist citat de CNN.

Iar atingerea unor niveluri adecvate de personal va fi imposibilă, dacă aeroporturile și companiile aeriene nu vor veni cu oferte salariale mai bune, avertizează experții. Angajații de la check-in sunt plătiți uneori mai puțin decât vânzătorii de la supermarket.

Ceea ce este sigur este că nu s-a atins încă vârful călătoriilor și nu există soluții pe termen scurt pentru lipsa de personal. Iar în această situație, companiile aeriene nu au altă soluție decât să anuleze zboruri, așa că se creează un cerc vicios.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *