Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, miercuri seară, că începe o nouă licitaţie pentru încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.
Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro, la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro, a transmis ministrul.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a transmis, miercuri seara, Sorin Grindeanu.
Rutele pe care vor circula trenurile electrice
Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi
Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava
Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia
Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi
Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi
Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Potrivit ministrului Grindeanu, serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).
Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 de locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minimum 160 de locuri în picioare.