Piaţa globală a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie valora 232 miliarde de dolari, în 2021, iar estimările vizează un o creştere de până la 350 de miliarde de dolari, la finele anului 2027, arată o analiză de specialitate, realizată de o platformă de investiţii.
Conform experţilor eToro, industria produselor pentru animale de companie a crescut cu aproape 70% în ultimul deceniu, depăşind economia globală, care a crescut doar cu aproape 40%.
În acest cadru, deţinerea de animale de companie se află pe un trend ascendent, iar dintre ţările Uniunii Europene (UE), România are cel mai mare procent de gospodării cu pisici (48%) şi câini (45%).
La nivelul anului 2021, aproape jumătate (46%) din toate gospodăriile aflate în UE (90 de milioane de locuinţe) deţineau cel puţin un animal de companie, în creştere faţă ponderea de 38%, din 2020.
Statistica oficială relevă faptul că în întreaga Europă există 93 de milioane de câini şi aproximativ 113,6 milioane de pisici, ceea ce face ca acestea din urmă să fie animalele de companie preferate în gospodăriile de pe continent.
Analiza eToro arată că, peste Ocean, în SUA, aproximativ 70% dintre gospodării deţin, în prezent, un animal de companie, după ce, în urmă cu 30 de ani, procentul era de doar 56%.
„Datele demografice ale proprietarilor de animale de companie se schimbă în timp, ceea ce duce şi la modificări în comportamentul de cumpărare. Un sondaj a arătat că, în SUA, 32% dintre proprietarii de animale de companie sunt din generaţia Millennials, 24% din generaţia X şi 27% din generaţia Baby Boomers. În general, oamenii au tendinţa de a atribui animalelor de companie calităţi umane, de a le transforma în membri ai familiei şi de a creşte cheltuielile pentru acestea. Prin urmare, nu este o surpriză faptul că, într-o statistică privind vânzările online de bunuri de consum ambalate, produsele şi hrana pentru animale de companie sunt pe locurile doi şi trei după vitamine. Pentru comparaţie, cafeaua este mai puţin populară, fiind pe locul cinci. Piaţa americană a animalelor de companie este împărţită între alimente 36%, servicii veterinare 27%, consumabile 23%, toaletaj 10% şi achiziţii de animale 4%”, explică Bogdan Maioreanu, analist şi comentator de piaţă al eToro.
Potrivit sursei citate, un număr mare de companii cotate la bursă profită de aceste tendinţe, cum ar fi: companiile producătoare de hrană pentru animale, magazinele online, specialiştii în sănătatea animalelor de companie şi, în ultimul timp, companiile de asigurări. Unele dintre aceste companii de top sunt Merck (MRK), o companie farmaceutică cu o mare varietate de vaccinuri şi medicamente veterinare, Metlife (MET), o mare companie de asigurări care oferă şi asigurări pentru animale de companie sau Chewy (CHWY), magazin online care oferă o mare varietate de produse pentru animalele de companie şi proprietarii acestora.
Un studiu recent a dezvăluit că tipul de animal de companie pe care îl deţin persoanele sau la care sunt expuse ar putea influenţa comportamentul investiţional. Astfel, proprietarii de câini sunt predispuşi să îşi asume mai multe riscuri de investiţii decât proprietarii de pisici.
Pe durata cercetării, 145 de proprietari de pisici sau de câini au primit o sumă virtuală de 2.000 de dolari şi au fost rugaţi să investească o parte din aceasta fie într-un fond de acţiuni de risc, fie într-un fond mutual conservator. Proprietarii de câini, care au reprezentat 53% dintre participanţi, au fost semnificativ mai predispuşi să investească în acţiuni şi de asemenea, au riscat mai mulţi bani decât proprietarii de pisici.
Într-un alt studiu, realizat de aceiaşi cercetători, s-a constatat că expunerea la imagini cu câini i-a determinat pe participanţi să fie mai predispuşi să investească mai mulţi bani în acţiuni.
eToro este o platformă de investiţii cu active multiple ce permite oamenilor să îşi dezvolte cunoştinţele şi să-şi crească veniturile ca parte a unei comunităţi globale de investitori de succes. Compania a fost fondată în 2007 şi are, în prezent, peste 30 milioane de utilizatori înregistraţi care îşi împărtăşesc strategiile de investiţii.