În locul în care se află astăzi restaurantul McDonald’s, din centrul Timișoarei, a funcționat cândva un alt tip de fast-food, foarte îndrăgit în perioada comunismului.
Antropolgul culinar Caius Merșa a înregistrat brandul la OSIM și va deschide un lactobar original, în orașul de pe Bega.
Lacto Bar era un brand românesc, apărut pe la sfârșitul anilor 60. Mai întâi la București, apoi în mai toate marile orașe, aminteşte ziarul Adevărul.
Cum îi spune și numele, principalele produse erau cele pe bază de lactate: lapte, lapte bătut, iaurt, chefir. Era un fel de autoservire, cu produse preparate și ținute în vitrine cu becuri radiante.
Avea și preparate pentru un mic dejun sau un prânz ușor: ouă ochiuri, omletă, crenvursti cu muștar, mămăligă cu brânză și smântână, ori orez sau gris cu lapte. Nu lipseau nici produsele de patiserie, totul fiind servit la niște mese înalte, fără scaune.
„Nu vreau să dezamăgesc, dar atunci când eram înfometați până peste măsură, dacă îți permiteai să te duci, să mănânci în centru, ziceai că e cel mai bun din lume. Și nu era cel mai bun. Era un iaurt de <doi lei>.
Dacă cineva ți-ar aduce acum iaurtul ăla și ți l-ar da să-l mănânci, ai rămâne dezamăgit. Nu a fost un gust extraordinar, doar că nu aveai cu ce să compari. Știm ce vremuri erau. Omului flămând îi place orice.
Repet, iaurtul ăla nu era deloc bun, dar astăzi știm să facem un iaurt foarte bun”, declară Caius Merșa, timișoreanul care dorește să reînvie brandul Lacto Bar.